Zijn er alternatieven voor Iwaki pompen

Gestart door mickey, 25-03-2013 11:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickey

Hallo bierbrouwers

Weet er iemand of er een alternatief is, voor de dure Iwaki pompen.
Ik heb al gekeken op internet maar kan zo niet iets vinden.


Gr Mickey

Herman


mickey

Ik heb dit wel gezien, maar ik zoek iets groters.
Het is voor rond te pompen overpompen (ongeveer 1,5 meter omhoog).

Pim

Wanneer je ebay goed in de gaten houdt dan komt er zo af en toe een aantrekkelijk Iwaki (ook nieuw) voorbij. Zo heb ik een nieuwe dual head MD15 kunnen scoren voor € 65 (incl verzenden per koerier).

Je moet dan vooral de Duitse (ebay.de) en Engelse (ebay.uk) sites in de gaten houden. Gek genoeg worden niet alle advertenties uit die landen getoond op de Nederlandse ebay-site. Natuurlijk wel even de verzendkosten in de gaten houden   ;)
Succes !

JAVAL

Dag Mickey,
ik ben zelf ook al een tijd op zoek naar een pomp die aan mijn wensen voldoet (20 l /min, > 100 graden Celcius, magneetaangedreven en voedselveilig). Ik heb ook naar de Iwaki's gekeken maar die hebben voor mijn toepassing een te kleine flow en ik heb er nog geen gezien die langdurig kokend water kan rondpompen. De mooiste pomp die ik ben tegengekomen is een March met RVS pomphuis, die werd me af fabriek in Duitslands aangeboden tegen plm. 260 euro. Mooi aanbod voor een mooie pomp maar voor mij te duur.

Nu heb ik 2 pompen in China besteld, van het type TL-C12H-24-2011 bij de fabriek Topstec/Topsflo  http://www.topstec.com/Aspde__EnProduct.asp, netto verkoopprijs ter plaatse 23 USD! Ze draaien op 24 V gelijkstroom, leveren 20 l/min, zijn voedselveilig, bestand tegen langdurig kokend water, magneetaangedreven en regelbaar. Plus 2 regelbare voedingen van 10 USD. Maar alles bij elkaar kom ik wel aan de 65 euro per stuk, thuisbezorgd. Toch nog een redelijke prijs vind ik. Ik verwacht ze  in de eerste week van april, dan ga ik ermee testen. Als je interesse hebt stuur me dan een PM, dan kan ik je alle details laten zien (dat geldt natuurlijk ook voor andere geĂ¯nteresseerden).
Jaap

Pim

Citaat van: JAVAL op 25-03-2013  14:31 uNu heb ik 2 pompen in China besteld, van het type TL-C12H-24-2011 bij de fabriek Topstec/Topsflo  http://www.topstec.com/Aspde__EnProduct.asp,

Jaap, er staan veel pompen maar de TL-C12 zie ik er niet bij staan. Ik doe vast iets verkeerd! Kan je me de weg wijzen, aub?

orangeloo

Of gewoon bij Brouwland, Brouwmarkt, of...  :brouwen:


JAVAL

Citaat van: Pim op 25-03-2013  16:52 uJaap, er staan veel pompen maar de TL-C12 zie ik er niet bij staan. Ik doe vast iets verkeerd! Kan je me de weg wijzen, aub?

Dat klopt, er zijn veel meer uitvoeringen dan op de website staan. Stuur me een PM, dan mail ik je alle info (teveel voor het forum),
Vgr Jaa.

RobinB

Citaat van: JAVAL op 25-03-2013  17:43 u(teveel voor het forum)

Misschien teveel voor in dit topic, maar toch niet teveel voor het forum?
Lijkt me best een topic waard, er wordt altijd gezocht naar goede pompen voor een goede prijs.

@Topictitel: het is alternatieven ipv alternatiefs. :)

Tommie

Niet goedkoop, maar wel een alternatief voor Iwaki is zeker de March pomp. Ik heb deze een paar jaar en is zeer degelijk met meer dan genoeg debiet en opvoerhoogte. Is Amerikaans maar bestaat ook in 230 V uitvoering.

mickey

Hallo Jaap (Javal)

Zijn uw pompen aangekomen?
En is het wat u wilde?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.