Dag allemaal!

Gestart door Wouters, 16-01-2013 10:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouters

Dag allemaal,

Mijn naam is Wouter en ik kom uit Tilburg. Vandaag heb ik me ingeschreven op dit forum. Omdat ik al veel gebruik gemaakt heb van de informatie die op dit forum aanwezig is leek het me een goed idee om maar eens lid te worden.
Samen met mijn jongere broer Jelle heb ik de amateurbierbrouwcursus van de Roerstok gevolgd. Hier hebben we veel geleerd en het was dan ook erg goed bevallen. Hierna zijn we onze brouwerij bij elkaar gaan zoeken, welke bestaat uit twee 32 liter ketels, een zelfgemaakt hevelfilter, een platenkoeler en een moutmolen gemaakt van een oude pastamachine. De laatste viel na onze eerste brouwpoging waarbij we 7 kilo mout hebben verschroot bijna uit elkaar, dus hiervoor zoeken we een vervanger.
Op oudjaarsdag 2012 hebben we ons eerste geheel eigen bier gebrouwen: een dubbel. Vandaar dat ik op mijn profiel ook brouwer sinds 2012 in kon vullen. De helft van de partij (in twee emmers vergist) was helaas zuur, de andere helft hebben we inmiddels gebotteld. Het zure bier hebben we nog bewaard om te zien of hier nog een interessant bier uit kan ontstaan (en we het zonde vonden om meteen de helft van het eerste brouwsel door de plee te spoelen).
We hebben nog een hoop te leren, dus ik blijf het forum met belangstelling volgen!

Groeten,

Wouter

heijligers

Welkom Wouter  :brouwen:

En succes met deze mooie hobby  :degroeten:

Kleine_Schriek

Welkom en fijn dat er jullie al van eigen gemaakt bier hebben kunnen genieten!  :brouwen:

Antoinette

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.