Even mijn bedankje overbrengen

Gestart door cyrus, 13-01-2013 15:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cyrus

Ik brouw nu al een jaar of twee. Maar echt leren brouwen heb ik hier geleerd.
Mijn dank voor alle info die ik gelezen heb
Mijn dank aan Jaques wat de vergistingskast aangaat. Echt super!
Mijn dank aan ? voor het bier op fust zetten. Zo zeg dat is lekker!
Ik laat mijn bier regelmatig testen door vrienden en die willen al niets anders meer!
Zelf de plaatselijke rugbyvereniging wil mijn bier op fust!
Dit loopt giga uit de klauw. Zelf de horeca in de plaats waar ik woon willen graag een keg van 20 liter
hebben voor de tap. Lieve mensen ik heb mezelf aardig in de nesten gewerkt. En ik zit mezelf echt geen veer in de kont te steken hoor.
Heb net 20 liter voor een feest op fust gezet, maar dit maal met Cascade hop gemaakt. Zo zeg das nog veel lekkerder.
Wat nu? Hoe pak ik dat aan?
Even voor de duidelijkheid. Ik brouw een bovengistend bier wat maar 5.5% heeft.
Ik zit eraan te denken om naar 1 hecto liter brouw over te stappen, maar vind de investering toch wel flink.
Iemand gaf me de tip om eens in Valkenswaard te kijken naar een brouwer. Schijnt dat je daar een brouwerij kan huren of zoiets.
Maar wat ik eigenlijk eerst heel graag zou willen is een proef middag/avond met forum leden. Hebben ze wel gelijk die maatjes van me?
Sorry lieve mensen als het wat cocky overkomt maar dat is echt niet de bedoeling.

mvg Cyrus

MM

Hoi Cyrus,

Leuk dat het zo goed gaat met je hobby. Er zijn verschillende mogelijkheden om je bier commercieel te laten brouwen. Dit kan met brouwerijhuur of je kan de brouwerij een opdracht geven om jouw bier te laten brouwen, zoals op deze site: http://www.dentriest.be/index.php?option=com_content&view=article&id=21&Itemid=19

Ik weet alleen niet hoe het zit met doorverkopen.

citrasimcoe

Leuk dat je bier zo populair is!

Kijkens bij de 'tag' commerciƫel brouwen voor meer informatie over o.a. huurbrouwen

cyrus

De eerste stap in de goede richting is gezet. Ik mag op gesprek komen bij een brouwerij in mijn woonplaats.  :proost:

cyrus

Mooie berichten, ik ben aangenomen bij brouwerij Wittenburg te Zevenaar. Vrijdag is de eerste brouwdag. Blond bier staat op het programma.
Ben erg in mijn nopjes met de aanstelling. Nu nog een mooi bier brouwen.

heijligers

Goed bezig.  :duimop:

Hoe ben je daar zo gemakkelijk binnengekomen? Of lijkt dat slechts zo?

Johannes

Citaat van: cyrus op 25-01-2013  19:57 uMooie berichten, ik ben aangenomen bij brouwerij Wittenburg te Zevenaar. Vrijdag is de eerste brouwdag. blond bier staat op het programma.
Ben erg in mijn nopjes met de aanstelling. Nu nog een mooi bier brouwen.

Van harte! Dan is de hobbymatige status van Wittenburg dus definitief voorbij. Of was dat al langer het geval? Misschien kom ik wel eens een kijkje nemen (ik woon zelf in Duiven).

Sjaak_Deventer

Mooi joh... Na een kijkje op de site is het wel weer flink standaard bier... Probeer er een nieuwe wind door te laten blazen waaien  ;)

Oscar

Citaat van: cyrus op 25-01-2013  19:57 uMooie berichten, ik ben aangenomen bij brouwerij Wittenburg te Zevenaar.

Gefeliciteerd. Ik wist niet eens dat daar een brouwerij zat... :) Ik ken deze brouwerij niet eens. (Nu wel dus.)

cyrus

Hoe ben ik daar binnengekomen? Gewoon schrijven en uitleggen wat ik kan. Was al de tweede keer dat ik ze aanschreef. En nu moet ik eerlijk zeggen dat de brouwer en ik een gemeenschappelijke vriend hebben maar die heb ik verzocht zich er niet mee te bemoeien. En vrijdag moest ik op gesprek. Het was meteen twee handen op een buik. Ben nogal behoorlijk autodidact en denk out of the box! Dat sprak ze erg aan. De amateurstatus zijn ze bijna uit. Ze hebben nu een capaciteit van 10 hectoliter. Maar vergisten doen ze nog gewoon ongecontroleerd. En dat merk je aan de smaak. Telkens weer een beetje anders. Daar wil ik dus verandering in brengen. Temperatuur gecontroleerd vergisten! Maar er zal nog heel wat bier door de leidingen vloeien voor dat dat op de rit zit. Geduld! Ik ga daar mijn stinkende best doen en een stabiel bier neerzetten. Commercieel ga ik ze ook ondersteunen. Heb genoeg ervaring als hoofd verkoop buitendienst dus dat komt wel goed.

@johannes
Ik zal het eens vragen aan de brouwer of dat ok is dat je eens komt kijken. Maar verwacht niet te veel, want ik schrok nogal een beetje van wat ik aantrof. Geen tegelvloer geen tegelwanden. Een puinhoop op de vloer. Ja die wind ga ik erdoor blazen that for sure. Ik wil Wittenburg naar een hoger niveau tillen. Het is buigen of barsten! Maar het komt zeker goed.

heijligers

Heel goed bezig  :duimop:.

Heel veel succes gewenst  :brouwen: zeker in deze moeilijke tijden.

MM


cyrus

Bedankt iedereen voor de leuke reacties en felicitaties.

Het ging vorige week vrijdag helemaal goed. We hebben een mooi stadsbier gebrouwen. was toch nog 700 liter. Hoofdgisting is inmiddels achter de rug.
De brouwers daar hebben mijn eigen bier ook geproefd en waren dolenthousiast. En dat was nog niet eens mijn beste bier. Ik ontwikkel mezelf nog steeds verder met mijn eigen mini brouwerijtje en met veel plezier. Had voor een vriend een mooi fust bier gebrouwen wat al weer beter was. Vorige week maandag een mooi blond bier gebrouwen met  o.a. Amarillo hopbloemen. Daar kijk ik erg na uit om dat te proeven. Nog even geduld tot de nagisting over is en dan bottelen en andere helft op 10 liter fust. En dan weer geduld pffffffff. Ik proef het wel over een maandje of twee.

cyrus

Ik heb een vraag aan iedereen. Op dit moment gebruik ik Safale us 05 gist maar dat levert een fris biertje op. Ik vind het een super mooi gist en gist goed door. Eind SG 1010.
Maar ik ben op zoek naar een andere gist die wat minder fris smaakt maar wel goed door gist. Wie kan me een goed advies geven?
Bedankt alvast voor de reactie.

groet cyrus

Gerald

Citaat van: Johannes op 25-01-2013  21:22 uVan harte! Dan is de hobbymatige status van Wittenburg dus definitief voorbij. Of was dat al langer het geval? Misschien kom ik wel eens een kijkje nemen (ik woon zelf in Duiven).

Hey, zevenaar is zeker mooi in de buurt. Kan het rollend af vanuit de trein. ;-) Ook ik woon in Duiven. zou leuk zijn als ik mee zou mogen/kunnen met Johannes.

@ Johannes, ik zal je binnenkort eens een PM sturen als Duivense brouwers onder elkaar. ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.