Powerfire 9,5 kW - hoe aansluiten?

Gestart door KJ!, 02-10-2012 21:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KJ!

Ik heb dit binnen gekregen.
Er zit geen handleiding bij en ik heb geen zin om met gas te gaan staan hannesen. (ik zet hem overigens op aardgas.)

Hoe sluit je die aan zonder een aardgas slang moet kapot snijden en hoe/welke sproeier er in moet?

 :nut:






Pim

Kwam dit toevallig tegen op gaswinkel.nl.   Een montagehandleiding voor de Powerfire!      http://www.gaswinkel.com/info/handleidingen/powerfire_handleiding_wb004.pdf

John

Citaat van: KJ! op 02-10-2012  21:12 uHoe sluit je die aan zonder een aardgas slang moet kapot snijden en hoe/welke sproeier er in moet?
Niet; je MOET de aardgas-aansluiting eraf snijden en de tule IN de aardgasslang steken en met slag-klem vast zetten. Sproeiers voor aardgas zaten als het goed is in een apart zakje...

KJ!

Ah - ok - ik dacht dat een verloopje oid nodig was tussen de koppeling van de slang en de brander. Mes erin dus.

Er zijn 2 sproeiertje bij (zie foto).  Ik neem aan dat er eentje in het messing voetje van de kraan moet (waar nu nog het rode beschermdopje op zit).
De grote of de kleine?  Enig idee?

Grazias


John

Zo ziet de aansluiting er uit NA de "modificatie" aan de slang:


Sproeier moet NIET achter rode dopje maar als je de metalen koker richting de brander schuift zie je achter de inlaat van het gas de sproeier zitten:

Foto is wat wazig maar misschien heb je er iets aan.

KJ!

Top!  Helemaal duidelijk.  Kan ik weer verder met mijn brouwgarage.. :-)

Nog een week of 2 dan kan ik er aan de slag...

 ;D

John


KJ!

Ok, ok..  Gaan er komen. Genoeg inspiratie opgedaan op het forum :-)

...maar de krant ga ik er niet mee halen...... :groots:


George81

Alvast veel plezier gewenst met deze geweldige brander!
Ben benieuwd hoe die het doet op aardas maar ik vermoed prima.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.