Thuis heb ik een Beertender, vorig jaar carnaval voor 25 euri van iemand overgenomen. Ik drink er alleen Brand uit, het enige biermerk dat erop zit (die andere 2 merken beperken zich tot de productie van slootwater IMHO).
Anyway, afgezien van de dubbele bierprijs in zulke vaatjes, is het toch wel smakelijk en vooral vermakelijk om je bier te tappen. De installatie is no-nonsense en met vaatjes van 4 liter blijf je niet met een hoop zitten (niet dat ik daar last van zal hebben...).
Voordeel van dit systeem is dat die vaatjes vulbaar zijn. Die discussie is hier vast ook eens gevoerd, over de kunststof vaatjes en de nadelen die dat geeft. Met name het schoonmaken en het feit dat je er omgevingslucht in pompt om je brouwsel eruit te duwen, dat kan nog wel eens problematisch zijn. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik wil komende winter voor de zomer bier brouwen, dan komt er een Weizen van de tap. Ik ben van plan om dan 2 vaatjes te vullen, de rest in good-old flessen. Dan beperkt de ellende zich eventueel tot 8 liter, dat is te overzien.
Jammer, maar het thuistapprincipe heeft in Nederland nooit gewerkt. Ja, wij hobbyisten zien er wel wat in, maar die markt is te klein. De prijs weerhoudt me ook om die vaatjes te gebruiken, nog afgezien van het feit dat je een stroomvretend apparaat in de keuken hebt (peltier, slecht rendement) dat schoonmaak behoeft, al helemaal van het tuitje waardoor het bier loopt, dat krijgt na verloop van tijd toch een "snotneusje".