Digital IPA: open source bier

Gestart door Adrie, 30-08-2012 14:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Digital IPA, van de Yeastie Boys brouwers uit Nieuw Zeeland is ontworpen om de klanten betrokken te houden bij het bierbrouwproces. Op het etiket staat een QR code, waarmee smartphone bezitters over het bier kunnen praten op diverse sociale netwerken. Ook kunnen zij het recept downloaden om vervolgens hun eigen versie te brouwen. Op deze manier kunnen verbeteringen aan het recept uiteindelijk in een nieuwe versie van het commerciƫle bier terecht komen.

Schitterende innovatie op biergebied, wat mij betreft. Dit verdient opvolging in Nederland en Belgiƫ! Welke brouwerij durft?

Zie het hele bericht HIER.

[Edit] Het recept kun je trouwens HIER vinden.

Etn82

Een vriend van mij is recentelijk naar Nieuw-Zeeland verhuisd. Volgens hem zijn de brouwsels van The Yeastie Boys ook goed te pruimen (briljante naam trouwens  8) ). We hebben nog gekeken of hij een pakketje deze kant op kon sturen, maar de verzendkosten zijn nogal hoog (dik 100 Euro voor nog geen kratje.

Maar ik kan natuurlijk wel aan hem vragen of hij het etiket van een fles 'Digital IPA' inscand zodat wij het recept hier ook kunnen nabrouwen. Leuk forumprojectje?  :brouwen:

EDIT: zie nu pas dat je het recept al hebt toegevoegd  ???

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.