Gist vraag

Gestart door cpmb, 07-08-2012 16:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cpmb

Goedendag,
ik heb thuis een aantal blikken staan om bier mee te maken.
1 blik is van Muntons en hier zit een zakje gist bij en als ik het goed heb staat hier NSB op.
2 blikken zijn van Brewferm en hier zitten zakjes gist bij met de letters OSB.

Ik zit op mijn werk nu dus kan het niet helemaal controleren, dus het zou ook kunnen zijn dan de Muntons OSB zegt.

Maar mijn vraag is nu of iemand weet wat deze letters betekenen? Of dit aangeeft welke gist het is?
En is er ergens een lijst waar dit soort afkortingen staan met welke gist het is?

Ook probeer ik een lijstje samen te stellen om later met andere gisten te experimenteren bij het blikbrouwen. Ik heb hiervoor al het forum doorzocht, maar ben slechts enkele adviezen tegen gekomen.

Als ik voor een andere gist zou willen gaan waar zou ik dan op moeten letten?

BierHenk

NSB staat in dit geval voor Not Strong Beer. Vraag is wat Munton's hieronder verstaat natuurlijk.

Jacques

Citaat van: cpmb op 07-08-2012  16:34 uOok probeer ik een lijstje samen te stellen om later met andere gisten te experimenteren bij het blikbrouwen. Ik heb hiervoor al het forum doorzocht, maar ben slechts enkele adviezen tegen gekomen.

Als ik voor een andere gist zou willen gaan waar zou ik dan op moeten letten?

Kijk eens op deze pagina van de wiki.

cpmb

Ahhh super, bedankt Jacques !!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.