Maken van etiketten

Gestart door Gio, 25-12-2004 19:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wilwi

heeft er iemand ervaring met het kleven van etiketten met ouderwetse behangselpap, oplosbaar in water?

MM

Citaat van: wilwi op 16-07-2012  18:42 uheeft er iemand ervaring met het kleven van etiketten met ouderwetse behangselpap, oplosbaar in water?

Als je het dik genoeg maakt werkt het perfect, kunnen de etiketten jaren blijven zitten. Als je de flesjes even weekt in wat water, zijn ze er zo weer af.

broeder

Citaat van: wilwi op 16-07-2012  18:42 uheeft er iemand ervaring met het kleven van etiketten met ouderwetse behangselpap, oplosbaar in water?

Hoi,
Gaat uitstekend met behanglijm en dat hoeft niet eens dik te zijn.
Ook melk doet het goed.

groet,
broeder Willem

citrasimcoe

Ik gebruik een Dymo Labelwriter waarmee je normaal adres stickers mee maakt:
http://www.dymolabelwriter.nl/Webwinkel-Product-6506391/Dymo-LabelWriter%E2%84%A2-450.html

Voor ons bier maak ik gebruik van de ronde CD-etiketten. Het voordeel is dat het geen inkt kost, ze zelfklevend zijn en simpel te ontwerpen via de bijgeleverde software. Maar qua design en kleuren natuurlijk heel beperkt.


seed7


Biertje1985

Wel een laserprinter gebruiken, anders heb je kans dat de inkt gaat verlopen als er condens vormt op de flessen en dit ziet er natuurlijk niet uit! :nut:

broeder

Citaat van: Biertje1985 op 12-08-2012  17:44 uWel een laserprinter gebruiken, anders heb je kans dat de inkt gaat verlopen als er condens vormt op de flessen en dit ziet er natuurlijk niet uit! :nut:

Hoi...
de Dyno Labelwriter is een thermische printer,
de letters en tekeningen worden als het ware "ingebrand" op het papier.

Nadeel van deze etiketten is wel dat je ze weer moeilijk va je flesjes krijgt. :huilen:
Een "afbrandfohn" kan daar wel bij helpen, net als bij gewone stickers.
Even verwarmen en dan lospeuteren :lessmile:

Groet broeder Willem

citrasimcoe

De inkt loopt inderdaad niet uit. En het verwijderen van de etiketten gaat best gemakkelijk: tijdens het weken in lauw water met oxi trek je ze er simpel af.

Biertje1985

Citaat van: broeder op 12-08-2012  17:51 uHoi...
de Dyno Labelwriter is een thermische printer,
de letters en tekeningen worden als het ware "ingebrand" op het papier.

Nadeel van deze etiketten is wel dat je ze weer moeilijk va je flesjes krijgt. :huilen:
Een "afbrandfohn" kan daar wel bij helpen, net als bij gewone stickers.
Even verwarmen en dan lospeuteren :lessmile:

Groet broeder Willem
Maar goed die printjes zijn niet zo scherp, en meestal zwart wit op van dat vreemde papier, ik weet niet of dat ideaal is maar het is natuurlijk wel te proberen ik heb zo een ding voor mijn webwinkel (waar ik hier denk ik geen reclame voor mag maken).

seed7

Ter inspiratie, een bier etiketten en verpakkingen design blog dat ik al een hele tijd volg.

s7.

Herman

Citaat van: Biertje1985 op 29-08-2012  23:50 umijn webwinkel (waar ik hier denk ik geen reclame voor mag maken).
Niets hoeft je te weerhouden de url bij je profiel in te vullen, dan verschijnt er een wereldbolletje onder je avatar.

maateke

Ik heb met veel plezier het blog "ohbeautifullbeer. com, doorbladerd. Hier zitten ware kunstwerken tussen! Als je er geen inspiratie tussen kunt vinden, blijf dan maar gewoon brouwen. Ook de diverse flessen zijn opmerkelijk. Een aanrader om eens te kijken.
Zonnige groet, maateke

Menno071

In plaats van etiketten plakken, gebruik ik papieren labels die ik dmv een elastiekje aan de flessenhals "verbind"/ophang.

Ik gebruik de labels met code 811902 (nr. 2, 40 x 80 mm), die ik haal bij Gebr. Winter voor iets van € 10,00 á € 12,00 voor 1.000 stuks.

Natuurlijk, een geplakt etiket kun je er met een mooi ontwerpprogramma en een goede (kleuren-)printer heel erg gelikt uit laten zien, maar de voordelen van zo'n label vind ik:

- het is heel makkelijk aan de fles te bevestigen;
- het is nèt zo makkelijk te verwijderen, zonder dat je de etiketten af hoeft te weken
- je kan op (beide kanten van de) label eenvoudig alles vermelden wat je wilt;
- zo'n handgeschreven beige/zandkleurig label met een elastiekje aan een 3/4 literfles vind ik er eigenlijk wel heel stoer uitzien.....

citrasimcoe

Citaat van: Menno071 op 06-04-2013  10:55 uIn plaats van etiketten plakken, gebruik ik papieren labels die ik dmv een elastiekje aan de flessenhals "verbind"/ophang.

Ik gebruik de labels met code 811902 (nr. 2, 40 x 80 mm), die ik haal bij Gebr. Winter voor iets van € 10,00 á € 12,00 voor 1.000 stuks.

Natuurlijk, een geplakt etiket kun je er met een mooi ontwerpprogramma en een goede (kleuren-)printer heel erg gelikt uit laten zien, maar de voordelen van zo'n label vind ik:

- het is heel makkelijk aan de fles te bevestigen;
- het is nèt zo makkelijk te verwijderen, zonder dat je de etiketten af hoeft te weken
- je kan op (beide kanten van de) label eenvoudig alles vermelden wat je wilt;
- zo'n handgeschreven beige/zandkleurig label met een elastiekje aan een 3/4 literfles vind ik er eigenlijk wel heel stoer uitzien.....
Dat doet De Prael ook voor haar bieren die ze alleen bottelen voor De Bierkoning (o.a. Zwarte Riek). Ziet er inderdaad wel leuk uit!

Menno071

Dat klopt, daar heb ik dit idee ook vandaan.

Ze doen dit overigens niet alleen voor De Bierkoning, maar af en toe staan dit soort flessen ook in hun eigen winkel in Amsterdam... (het is dus niet zo dat het op deze manier etiketteren van bier mijn idee is...  :-) )

fwouters

Citaat van: seed7 op 26-09-2012  19:52 uTer inspiratie, een bier etiketten en verpakkingen design blog dat ik al een hele tijd volg.

s7.

Bedankt voor de tip; hier heb ik veel inspiratie aan!

ThomasM

Citaat van: Menno071 op 06-04-2013  10:55 uIn plaats van etiketten plakken, gebruik ik papieren labels die ik dmv een elastiekje aan de flessenhals "verbind"/ophang.

Bedoel je deze?

Menno071

Inderdaad, die bedoel ik. Voor iets van 10 á 12 euro bij de Gebr. Winter heb je een doos van circa 1000 stuks (formaat 2, geloof ik.....). Met wat elastiekjes erbij kom je een heel eind.

RobinB

Wel een aardig idee!
Staat misschien wat leuker dan mijn standaard prijzentang... ;) ;D

Etn82

Citaat van: RobinB op 10-04-2013  20:02 uStaat misschien wat leuker dan mijn standaard prijzentang... ;) ;D

Zo'n prijzentang gebruik ik ook inderdaad, erg handig. Maar van die labeltjes rond de nek lijkt mij ook leuker om te doen bij flessen die je weggeeft. Hier in R'dam ook maar eens naar op zoek.

John

Ik gebruik al een tijdje dit soort labels maar ik gebruik een touwtje om ze aan de hals te hangen:

Nog iets fraaier dan een elastiekje...

Menno071

En zo kom je met z'n allen toch op aardige ideeën... Het ziet er wat 'robuuster' uit, en je kan op een praktische manier handige, leuke info (èn een persoonlijke boodschap) kwijt op het labeltje...

Bas_Pierik



Mijn etiketten. Misschien met zo'n papieren label om de hals en dan vastmaken met touw lijkt me ook wel erg stoer.

Brouwter

Ziet er sjiek uit! Waarmee plakken jullie de etiketten op de flessen? De flessen moeten wel herbruikbaar zijn, dus ik wil de etiketten er makkelijk af kunnen halen met lauw water.

John

Citaat van: Brouwter op 27-04-2013  10:33 uWaarmee plakken jullie de etiketten op de flessen?
Melk werkt prima.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.