Adrie Otte - Verander Water in Bier

Gestart door Albertus, 08-11-2011 11:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

middelaersch

Citaat van: Takkie83 op 11-04-2020  22:55 uDat is toch niet normaal meer. Zijn de pagina`s uit dat boek van bladgoud of zo  >:(

Dat boek van 20 euro voorziet ruimschoots in de benodigde kennis hoor! Kun je die overige 110 euro in de ketel stoppen  :brouwen:

Je moet de versie van 19.95 hebben. Dat andere boek is de oude versie.

André de Laat

Waar is Adrie gebleven hier op het forum?

Jacques

Citaat van: André de Laat op 29-06-2020  19:13 uWaar is Adrie gebleven hier op het forum?

Adrie is al een hele tijd niet meer actief op het forum.

Takkie83

Citaat van: Jacques op 29-06-2020  21:09 uAdrie is al een hele tijd niet meer actief op het forum.

Wat heb je met 'm gedaan Jacques? Leeft 'ie nog wel?  :duel:

Jacques

Citaat van: Takkie83 op 29-06-2020  23:00 uWat heb je met 'm gedaan Jacques? Leeft 'ie nog wel?  :duel:

Ik heb niets met Adrie gedaan. Op een bepaald moment werd hij minder actief op het forum. Dat gebeurt wel eens meer. Zijn account bestaat gewoon en als hij wilt kan hij zo weer deelnemen aan de discussies.

Takkie83

Citaat van: Jacques op 30-06-2020  21:15 uIk heb niets met Adrie gedaan.

 :lol: :groots:

 :biersmile:

pincopallino

Citaat van: Jacques op 30-06-2020  21:15 uIk heb niets met Adrie gedaan. Op een bepaald moment werd hij minder actief op het forum. Dat gebeurt wel eens meer. Zijn account bestaat gewoon en als hij wilt kan hij zo weer deelnemen aan de discussies.

Het is mij opgevallen dat nadat Adrie zijn boek heeft gepubliceerd, zijn aanwezigheid  op het forum steeds minder werd.

Takkie83

Levenstaak volbracht?  ::)

Misschien stookt 'ie wel iets illegaals nu en mag dat niet op het forum  :nut:

hansHalberstadt

Software geschreven boek uitgebacht, alles al een keer meegemaakt op brouwgebied, wat heb je dan nog meer voor uitdagingen?

Jan de Graaff

Citaat van: hansHalberstadt op 01-07-2020  22:16 u[...] wat heb je dan nog meer voor uitdagingen?
Ik heb wel een suggestie: zoals The Homebrew Challenge alle 69 biertypen van de BKG brouwen en filmpjes van maken. Kan best erg interessant zijn, omdat met een Nederlandse/Vlaamse blik te doen. Achtergronden erbij, ervaringen delen, tips & trucs, anecdotes uit de (nog niet zo heel) oude doos (bijv. van ONK, open dagen, etc.), zo nu en dan bijgestaan door andere hobbybrouwers met hun verhalen...

Als dat geen uitdaging is...
Lijkt mij leuker nog dan de Homebrew Challenge, hoewel ik Martin Keen erg goede filmpjes vind maken.

André de Laat

Citaat van: JanDeGraaff op 02-07-2020  09:40 uIk heb wel een suggestie: zoals The Homebrew Challenge alle 69 biertypen van de BKG brouwen en filmpjes van maken. Kan best erg interessant zijn, omdat met een Nederlandse/Vlaamse blik te doen. Achtergronden erbij, ervaringen delen, tips & trucs, anecdotes uit de (nog niet zo heel) oude doos (bijv. van ONK, open dagen, etc.), zo nu en dan bijgestaan door andere hobbybrouwers met hun verhalen...

Als dat geen uitdaging is...
Lijkt mij leuker nog dan de Homebrew Challenge, hoewel ik Martin Keen erg goede filmpjes vind maken.

Staan er niet al genoeg filmpjes op Youtube over brouwen? BrouwTV al eens gekeken? Ook leuk. Vooral aflevering 21. Die gast (Jens Jacobs) brouwt zo mooi... Heerlijk om te zien. No nonsense, hou ik wel van :) :)

Natlip

Aflevering 21... wat een topper :groots:

mbroek

Mooie boekbespreking de laatste berichten. Hoog kletsen gehalte wel.

LAM

Hij is eindelijk binnen! Leuk om te zien dat het boek vroeger een andere kaft had. Hopelijk begrijp ik alles van het buerbrouwen na dit boek eens een stukje beter i.p.v. logisch nadenken en forumdiscussies te lezen.

goom

Citaat van: LAM op 09-04-2021  19:18 uHij is eindelijk binnen! Leuk om te zien dat het boek vroeger een andere kaft had. Hopelijk begrijp ik alles van het buerbrouwen na dit boek eens een stukje beter i.p.v. logisch nadenken en forumdiscussies te lezen.

Goede keuze, hier ga je een hoop plezier aan hebben.

Jan_van_Westland

Geweldig boek. Ik heb het altijd jammer gevonden dat je het niet in Hardcover versie kunt kopen.
Zoals het een standaardwerk betaamt. Had ik de extra euro´s wel voor over gehad.

Takkie83

Citaat van: Jan_van_Westland op 16-07-2021  14:37 uGeweldig boek. Ik heb het altijd jammer gevonden dat je het niet in Hardcover versie kunt kopen.
Zoals het een standaardwerk betaamt. Had ik de extra euro´s wel voor over gehad.

Eens. En een paar euro voor een eindredacteur

Nautje

Even een flinke schop in dit topic,
welke versie/hoeveelste druk zijn we ondertussen?

En het gaat om kaft met het bierglas er op toch?
Screenshot_20221130-093812_Brave.jpg

Hopfenfox

Dat is de laatste versie geloof ik. Als ik eerlijk ben vind ik het aan een update toe. Sommige informatie is verouderd, en er zijn veel nieuwe ingrediënten (gisten!) en biersoorten bijgekomen. En dan kan er eindelijk eens iets worden gedaan aan die gebrekkige inhoudsopgave achterin. Daarin staan veel te weinig verwijzingen, heeft me vanaf dag 1 geërgerd.

Heliox

Ik wou het boek gisteren ook bestellen van Arie, maar ben toch voor een hard cover versie gegaan van Greg Hughes thuis bier brouwen.


Takkie83

Dit boek heeft mij aanvankelijk enorm veel geleerd, maar inmiddels heb ik ook geleerd dat een hoop informatie alweer achterhaald is, of zelfs helemaal niet klopt. Kan zeker een update gebruiken! En een harde kaft. En iemand die goed Nederlands schrijft. Adrie lees je mee?

Stekel

Hoi,
Ik heb de gele versie. Is er veel verschil met een latere versie?

verander-water-in-bier-van-adrie-otte-2de-uitgave-470x470.jpg

hansHalberstadt

Citaat van: Takkie83 op 30-11-2022  22:29 uof zelfs helemaal niet klopt.
Heb je daar voorbeelden van? Dat is voor anderen ook interessant om te weten.

Bvk1983

Ik denk dat dat o.a. te maken heeft met maischschema's die met de hedendaagse mout kwaliteit er iets anders uit kan zien dan in het boek beschreven.

hansHalberstadt

Citaat van: Bvk1983 op 23-11-2023  09:44 uIk denk dat dat o.a. te maken heeft met maischschema's die met de hedendaagse mout kwaliteit er iets anders uit kan zien dan in het boek beschreven.
Ok. Dat is dan meer achterhaalde informatie vanwege gewijzigd klimaat tussen de tijd dat het boekje geschreven is en nu. (gaat het dan zo hard met de opwarming van de aarde) :weetniet:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.