Corona

Gestart door nickessers, 08-05-2011 11:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanderhoeve

Nog een kleine update voor wie het leuk vindt,
Vanavond gebotteld.
Eind sg 1012
2 weken geleden een overdreven maïs smaak, niet echt lekker, was nu al goed weg getrokken en smaakt al een stuk beter. Lekker fris.
Mooie gist die mexican lager. ga ik vaker gebruiken :brouwen:

vanderhoeve

De koolzuur is toch iets te weinig nu, kan ik nog een klein beetje bottelsuiker toevoegen aan de flesjes?

Derp

Citaat van: vanderhoeve op 09-04-2021  22:10 uNog een kleine update voor wie het leuk vindt,
Vanavond gebotteld.
Eind sg 1012
2 weken geleden een overdreven maïs smaak, niet echt lekker, was nu al goed weg getrokken en smaakt al een stuk beter. Lekker fris.
Mooie gist die mexican lager. ga ik vaker gebruiken :brouwen:
Op de koolzuur na, komt ie in de buurt van corona bier?

Jacques

Citaat van: vanderhoeve op 27-04-2021  13:10 uDe koolzuur is toch iets te weinig nu, kan ik nog een klein beetje bottelsuiker toevoegen aan de flesjes?

Kun je beter niet doen. De flessen openen en weer sluiten betekent dat je bier kan oxideren.

Overigens kan het zijn dat je bier over een paar weken wat meer koolzuur heeft.

vanderhoeve

Ik had net een flesje waar juist wat meer koolzuur in zat.
Normaal deed ik de suikeroplossing in het bottelvat voor overhevelen. Nu later en dan voorzichtig erdoorheen roeren. Kan dat verschil geven in de flesjes?

Smaak is wel lekker fris. Misschien iets te veel maïs smaak, zal over paar weken wel iets zachter worden verwacht ik

Jacques

Citaat van: vanderhoeve op 28-04-2021  20:08 uIk had net een flesje waar juist wat meer koolzuur in zat.
Normaal deed ik de suikeroplossing in het bottelvat voor overhevelen. Nu later en dan voorzichtig erdoorheen roeren. Kan dat verschil geven in de flesjes?

Als de suiker niet goed verdeeld is dan kan dat zorgen voor flessen met meer en minder koolzuur.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.