Clone Brews, 2nd Edition

Gestart door RGeraads, 09-08-2010 15:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RGeraads

<a href="http://partnerprogramma.bol.com/click/click?p=1&t=url&s=691&url=http://www.bol.com/nl/p/Engelse-boeken/clone-brews/1001004000903618/index.html&f=TXL&name=bespreek">


Klik hier om dit boek te bestellen</a>



Ik heb wel het e.e.a. gelezen over het eerste deel van Clone Brews, o.a. dat dit geen goede aankoop zou zijn, veel recepten niet blijken te kloppen etc., maar sinds mei dit jaar is nu ook Clone Brews, 2nd Edition uit. Het aantal recepten o.a. is van 150 uitgebreid naar 200. Reviews op amazon beweren dat dit boek een enorme vooruitgang is ten opzichte van het tweede deel.

Nu ben ik van plan dit boek aan te schaffen, maar na zoveel verhalen over een totaal mislukt 1e deel, ben ik toch wat voorzichtiger geworden om dit boek aan te schaffen. :-\ Heeft iemand hier op het forum ervaringen met dit 2e deel of hebben jullie ervaringen hierover gehoord van anderen? Ik ben erg benieuwd. :)

RGeraads

RGeraads

Vorige week dit boek besteld bij Bookdepository, zojuist binnengekomen :hoera:. Heb er vluchtig even doorgebladerd. Of de recepten kloppen, weet ik (nog) niet. Ik ga me dit boek binnenkort eens op mijn gemak doorlezen. Er staat achterin een mooi overzicht van verschillende bierstijlen en hun kenmerken (brouw gewijs) en de verschillende hopsoorten. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit, binnenkort meer! :proost:

JWVG

Er is een makkelijke manier om te kijken of het boek net zo slecht is als de vorige editie: als er bij elk Belgisch recept standaard Special B, Aroma en (ik geloof) Biscuit wordt genoemd, dan is het nog steeds niet best  :D.

 :degroeten: JW.

RGeraads

Dit zie ik niet staan. Wat me wel al opvalt is dat bijna elk recept gemaakt wordt met Muntons (extra) light DME. Lijkt mij heel erg sterk dat ze bij Moortgat een Duvel brouwen met 3 kg Muntons extra-light DME ???

Edgar

Citaat van: RGeraads op 24-08-2010 &nbsp;17:06 uDit zie ik niet staan. Wat me wel al opvalt is dat bijna elk recept gemaakt wordt met Muntons (extra) light DME. Lijkt mij heel erg sterk dat ze bij Moortgat een Duvel brouwen met 3 kg Muntons extra-light DME ???

LOL ok zó'n kloonboek! Ik lach je niet uit hoor, we doen allemaal wel eens een miskoop. En je was natuurlijk een beetje gewaarschuwd :D

De-Geert

Klinkt als een extract-versie. Is er geen All-grain-versie bij?


Hopmans

Citaat van: RGeraads op 24-08-2010 &nbsp;17:06 uLijkt mij heel erg sterk dat ze bij Moortgat een Duvel brouwen met 3 kg (Muntons?) extra-light DME ???
Mij niet.
Sommige grote brouwerijen brouwen "uit een pakkie".
Nu weet ik niet of dat bij Duvel ook zo is...



Hopmans

Trouwens,

Zo'n boek is altijd wel een goede leidraad.
Als de kleur van je bier goed is, en je hebt de juiste gist,
dan hoef je alleen nog maar wat te pielen met je hop en de vergistingstemperatuur.
Een perfecte kloon is wel wat werk, maar een 90% kloon is vrij snel gepiept.

 :degroeten:

RobinB

Citaat van: Hopmans op 24-08-2010 &nbsp;17:53 uSommige grote brouwerijen brouwen "uit een pakkie".

Tsja...
Dat is ook maar een ongefundeerd verhaal...
 :weetniet:

Wel hardnekkig, maar daarom nog niet betrouwbaarder?

Edgar

Citaat van: RobinB op 24-08-2010 &nbsp;18:01 uTsja...
Dat is ook maar een ongefundeerd verhaal...
 :weetniet:

Wel hardnekkig, maar daarom nog niet betrouwbaarder?

En grote onzin natuurlijk, althans als het om moutextract gaat. Een brouwer zou wel gek zijn om 2x energie in een brouwsel te stoppen. Veel te duur!

Hopmans

Het heeft te maken met logistiek.



Edwin

Citaat van: Hopmans op 24-08-2010 &nbsp;20:16 uHet heeft te maken met logistiek.

Leg dat dan eens uit? Primair gelden kosten als leidraad en logistiek is daar toch ondergeschikt aan.

Edwin

jurgenfd

Heeft iemand dit boek al geprobeerd? Ik neem aan dat het een andere is dan in deze draad bedoeld wordt.

'250 classic clone recipes'   061.029.5   € 10,95
http://www.brouwland.com/shop/product.asp?cfid=4&id=3968&cat=626&dt=24&l=1


Adrie

Citaat van: jurgenfd op 11-12-2010 &nbsp;20:20 uHeeft iemand dit boek al geprobeerd? Ik neem aan dat het een andere is dan in deze draad bedoeld wordt.

'250 classic clone recipes'   061.029.5   € 10,95
http://www.brouwland.com/shop/product.asp?cfid=4&id=3968&cat=626&dt=24&l=1

Dat is inderdaad een andere. Het boek dat jij aanhaalt is een verzameling van kloonrecepten uit Brew Your Own magazine. Die recepten kennende denk ik dat dat boek een stuk beter is dan Clone Brews.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.