NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinB

Als je een aantal leden uitzoekt met de hop naar keuze, kan je vervolgens met de ledenkaart kijken waar ze wonen?

aldo

;D ;D ;D  Heb nog eens naar die ledenkaart gekeken...en zag: Herman woont in het "Hunnebedden informatie centrum"!!!!!! ;D ;D ;D 
http://www.hunebedcentrum.nl/

Herman

Wist je dat nog niet, daar kan je heerlijk beschut onder het hunebed hunebier brouwen met hete stenen. Lekker joh!

Justa

Hoi,

Gelijk maar mijn eerste post hier:

Ik ben op zoek naar een stel stekjes (rhizomen) van wat populaire hopsoorten. Nu heb ik via diverse forumpostings al van alles gezien over eickelmann.de, maar had gehoopt het dichter bij huis te kunnen zoeken.

Ik heb hier in Amsterdam de beschikking over een beschutte patio waar ik een twee tot drie-tal pergola-achtige constructies wil gaan maken (paal met horizontale ligger bovenop; twee staalkabels weer terug naar beneden in omgekeerde driehoeks-vorm).
Zijn er mensen die mij kunnen helpen aan 'lokale' stekken?
Alles is welkom; maar ben nog maar een beginnend brouwer; moet mijn eerste 'echte brouw' nog doen. Maar, het is nu eenmaal *nu* het seizoen voor het planten/aanleggen van dergelijke zaken; zodat in de herfst ik met eigen hop kan brouwen, wellicht.

Ben vooral op zoek naar wat Engelse (Fuggle/Styrian Goldings en/of Kent Goldings) en een-of-twee Duitse varianten (Tettnang/Hallertau) of een Saaz voor een lekkere pilsner :)

Wie-o-wie heeft er wellicht teveel hopjes en kan een stukje of wat missen voor een beginnende kneus als ik?

--
 Justa

Jacques

Vaak worden er tijdens het ONK stekjes geruild/uitgedeeld. Ik weet niet of dat dit jaar weer gebeurt.

Huub Krekels

Ik neem Merkur mee naar het ONK. Zolang de voorraad strekt bij mij te verkrijgen. Zou wel blij zijn met een stekje Saaz.  :-[

Ik heb twee potjes met Merkur klaar staan voor Jelle. Is op een paar honderd meter afstand van mijn woning aan het werk. Toevallig hé.  :degroeten:

RobinB

Citaat van: Huub Krekels op 16-03-2011  23:06 uZou wel blij zijn met een stekje Saaz.  :-[

Hey Huub!
Ik heb nog wel Saaz voor je, woon tegenwoordig in Maastricht. :)

Huub Krekels

Wil jij dan een Merkur hop?  ^-^ Jij bent toch ook op de ONK in Veenhuizen. Als het te moeilijk is om mee te slepen. Ik moet op 29 april waarschijnlijk dagdienst draaien in Maastricht. Maak dan wel een afspraak als het jou uitkomt. :proost:

Oscar

Citaat van: Huub Krekels op 17-03-2011  22:56 uik moet op 29 april waarschijnlijk dagdienst draaien in Maastricht. Maak dan wel een afspraak als het jou uitkomt. :proost:

IK zie hier een avondje gezellig bieren aankomen..... :biersmile:

Huub Krekels

Helaas ik ben met de auto. Alcohol en autorijden gaat niet samen! :'(

RobinB

Citaat van: Huub Krekels op 17-03-2011  22:56 uWil jij dan een Merkur hop?  ^-^

Bedankt, maar die sla ik af. :)
Ik heb hier wel mijn max aan plantjes berijkt, ook nog een Cascade, Centennial en Hallertauer Tradition (lijkt op mittelfrüh) waar je stukjes van mee mag nemen?
Een kleine Target staat ook nog op te komen.

CiteerIk moet op 29 april waarschijnlijk dagdienst draaien in Maastricht. Maak dan wel een afspraak als het jou uitkomt. :proost:

Is goed!
Laat tzt maar ff weten.

dennis

Mijn schoonvader zou wel een hop voor mij in zijn tuin willen opnemen en ik zit te dubben welke hop ik daarvoor zal kiezen. Ik heb zelf een mittelfruh en een Tettnanger en zit nu te dubben over een Saaz.

Om mij wat inzicht in het aanbod op het forum te geven heb ik de populariteit van hoppen op het forum bepaald met de sheet aan het begin:
Hallertau Mittelfruh15
Centennial11
Cascade10
Hallertau Perle 10
Saaz (echte)10
Fuggles8
Saaz (Plzen-hop)8
Magnum7
Spalt Select7
Tettnanger6
Hallertau Tradition5
Target5
First gold4
Sterling4
Chinook3
Early Bird (EK Goldings)3
Merkur3
Northern Brewer3
Progress3
Admiral2
Bramling Cross2
Challenger2
Goldings2
Taurus2
Williamette2
Galena1
Hallertau aroma1
Intratuin hop1
Mathon (EK Goldings)1
Northdown1
Nugget1
Pilgrim1
Pioneer1
Saphir1
Hersbrucker  Spät0
Phoenix0
Uiteindelijk weet ik nu niet wat ik moet doen. Kiezen voor de meer populairdere types of juist een type dat op 'uitsterven' staat. (Het moet natuurlijk een voor mij populair type zijn)

gende

Inmiddels heb ik mijn soorten hop uitgebreid. Vanavond krijg ik nog de Cascade en dan heb ik de volgende soorten, naast die al in de lijst staan:
Cascade
Hallertau aroma
Perle
Magnum
Northern Brewer
Hersbrucker    

Totaal dus 9 soorten met een vreemde tuinhop.

MO, graag de lijst bijwerken

NewLine

Als je de lijst dan toch aanpast, ik heb Hallertau Mittelfruh en Tettnanger. Wat is die Mittelfruh toch populair...

MO

De lijst is niet echt actueel meer, ik werk hem niet meer bij.

EBC

Het aantal keer dat een hop voorkomt is denk ik geen maatstaf voor een bewuste populariteit.

EBC

Citaat van: dennis op 25-03-2011  10:51 uMijn schoonvader zou wel een hop voor mij in zijn tuin willen opnemen en ik zit te dubben welke hop ik daarvoor zal kiezen. Ik heb zelf een mittelfruh en een Tettnanger en zit nu te dubben over een Saaz.

Als je al Tettnanger hebt, zou ik geen Saaz nemen. Die twee liggen niet heel ver uit elkaar.

Je hebt al twee Duitse types, ik zou voor een Engelse gaan, of een Amerikaan...

dennis

Citaat van: EBC op 25-03-2011  16:50 uAls je al Tettnanger hebt, zou ik geen Saaz nemen. Die twee liggen niet heel ver uit elkaar.

Je hebt al twee Duitse types, ik zou voor een Engelse gaan, of een Amerikaan...
Een Goldings was door mijn gedachten gegaan...

JWVG

Ik zou ook voor een Amerikaan gaan, maar dat is niet helemaal jouw ding, geloof ik he?

 :degroeten: JW.

dennis

Citaat van: JWVG op 25-03-2011  17:41 uIk zou ook voor een Amerikaan gaan, maar dat is niet helemaal jouw ding, geloof ik he?
Nee, daar ben ik nog niet echt aan toe ;)

jurgenfd

Citaat van: jurgenfd op 11-04-2010  17:33 uHee MO mooi lijstje.
Zet je mijn Cascade & Saaz er maar bij.
Dit lijstje is toch bedoeld om stekjes van te ruilen he.
Je mag ook de kerkhofhop erbij zetten maar jij wil geloof ik liever tot de geclassificeerden beperken dus die dan niet.
Als je het lijstje nog eens bijwerkt; zet mijn 3 hoppies er nog bij Martin. Het woekert hier de bak uit.
Die kerkhofhop van vorig jaar bleken mannetjes te zijn maar dit jaar heb ik weer nieuwe ho(o)p van de andere kant van het hof.

RobinB

Of misschien iemand die zich geroepen voelt de lijst te up-daten? En vervolgens PM-en naar een beheerder (zoals MO), zodat het aan het eerste bericht gekoppeld kan worden? :duimop: :)

JeroenCV

Citaat van: RobinB op 08-04-2011  20:12 uOf misschien iemand die zich geroepen voelt de lijst te up-daten? En vervolgens PM-en naar een beheerder (zoals MO), zodat het aan het eerste bericht gekoppeld kan worden? :duimop: :)

jij?  ;D

RobinB

Sorry, geen tijd! ;)
Het feit dat ik dat (aan een ander) vraag geeft dat ook wel een beetje aan hè? ;D
Ik mag dan wel begonnen zijn met het eerste bestand, maar toch...

MO

De lijst is al een tijdje niet meer bijgewerkt. Ik vermoed dat de helft de hop ook niet meer heeft.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.