NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Woeka

Ik ben opzoek naar stekjes van hopplanten en had een forumlid aangeschreven die bij mij in de buurt woont. Helaas klopte de info die in de lijst staat meer geheel.

Ik heb de lijst beter bruikbaar willen maken, ergens september vorig jaar, door hem sorteerbaar te maken .... daarbij dacht ik er goed op gelet te hebben dat de data van de hopplanten ook goed mee ging in het sorteren. Dat doet het ook maar ergens is er toch nog iets misgegaan in de basis info. Mea culpa.

:verbergen:

Ik heb een kolom toegevoegd voor een datum zodat aangegeven kan worden wanneer de laatste mutatie bij een forumlid is doorgevoerd. Dan weet je ook hoe recent de informatie is die in de lijst staat.

LAM

Goed bezig! Ik hoop dat het er wat duidelijker van wordt.

jaapz

Iemand heeft bij mijn naam een hele lijst hoppen aangekruisd (10 in totaal!) terwijl ik zelf maar 2 soorten heb staan (en destijds ook maar twee heb ingevuld). Kan dit aangepast worden (of kan ik dit zelf aanpassen?). Ik heb alleen Perle en WGV.

LAM

Citaat van: jaapz op 09-04-2021  14:30 uIemand heeft bij mijn naam een hele lijst hoppen aangekruisd (10 in totaal!) terwijl ik zelf maar 2 soorten heb staan (en destijds ook maar twee heb ingevuld). Kan dit aangepast worden (of kan ik dit zelf aanpassen?). Ik heb alleen Perle en WGV.
Dat kun je zelf weer aanpassen

Rmverbaan

Op zoek naar Strisselspalt of Chinook plantjes. Wie o wie kan mij helpen omgeving Gorinchem.

L.win

Citaat van: Rmverbaan op 21-04-2021  18:59 uOp zoek naar Strisselspalt of Chinook plantjes. Wie o wie kan mij helpen omgeving Gorinchem.


Ik heb 3 stengels Chinook op water staan. Daar komen nu kleine wortels aan. Gorinchem-oost

jensdebeer

Citaat van: Rmverbaan op 21-04-2021  18:59 uOp zoek naar Strisselspalt of Chinook plantjes. Wie o wie kan mij helpen omgeving Gorinchem.

Ik heb een Strisselspalt plantje staan, maar wel in Poperinge.

Woeka

Drie planten toegevoegd aan de verzameling.


Simco

Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?

Woeka

Citaat van: Simco op 25-04-2021  09:25 uWaar heb je deze vandaan als ik vragen mag?

Ik heb ze hier vandaan. De keuze is beperkt nu aan het einde van het plantseizoen.

pincopallino

Citaat van: Woeka op 25-04-2021  13:05 uIk heb ze hier vandaan. De keuze is beperkt nu aan het einde van het plantseizoen.

Ik heb Hallentaur, Perle en Magnum. Nu ga ik bij deze link Cascade en Kent Golding bestellen.

tdp

Ik heb voor de liefhebbers stekjes Smaragd die reeds worteltjes hebben, op te halen in Rossum (Ov.). Eventueel verzenden, maar ben daar geen voorstander van.

Simco

Citaat van: Woeka op 25-04-2021  13:05 uIk heb ze hier vandaan. De keuze is beperkt nu aan het einde van het plantseizoen.
Dank!

Witsche

Voor de liefhebber heb ik stekken van Northern Brewer en Tettnanger.

Gratis af te halen in Noord-Hholland (rond Heerhugowaard) of ander wijze in overleg.

Anders verdwijnen ze in de groene bak, dat zal zonde zijn gezien alle berichten die ik hier voorbij zie komen.

Stuur maar een privé bericht bij interesse.


tdp

Ik kan binnenkort stekjes maken van Bramling Cross, Mathon (Goldings variëteit) en Fuggle, laat maar weten of er interesse is.

De Smaragd heb ik mooie stekjes van, voor de liefhebbers. Anders verdwijnen ze in de groene bak.

Teun

tdp

De Smaragd gaat vandaag op de post.

Van de rest heb ik stekjes gemaakt in pootaarde, lijken aan te slaan. Betreft Braming Cross, Fuggle en Mathon.

Woeka

Citaat van: Woeka op 24-04-2021  22:34 uDrie planten toegevoegd aan de verzameling.



Alles is opgekomen ... alleen de Saaz had het moeilijk. Ik dacht eerst dat die het niet overleefd had maar nu staat deze ook zo'n 10 cm boven de grond. Nog niet echt dat mooie warme groeizame weer.

LAM

Saaz heeft er bij mij ook moeite mee. Ik heb het idee dat het type grond ook een groot verschil maakt. Ik had een rhizoom Challenger in een emmer kleigrond staan en die doet het als een gek! De Cascade en vooral de Saaz gaan een stuk langzamer. Die twee staan in bemeste tuinaarde. Weet niet zeker of dit nou het verschil maakt hoor maar het viel me wel erg op.

ChrisK

Hier (Utrecht) staan nog een paar plantjes Comet voor de liefhebber. Moederplant doet het geweldig goed ieder jaar dus als je er een pakket uit de diepvries bij wil kan dat ook  ;D. We hebben veel meer voorraad dan we kunnen verbrouwen, bevroren in vacuum pakjes van 50 g.

pivo

Kan ik nog hop planten of is het al te laat in het jaar?
Wie heeft er dan nog wat stekjes ?

Saaz ,hallertauer mittelfruh of gewoon iets leuks :)
Lijkt me een leuke hobby.

L.win

Citaat van: pivo op 21-08-2021  16:40 uKan ik nog hop planten of is het al te laat in het jaar?
Wie heeft er dan nog wat stekjes ?

Saaz ,hallertauer mittelfruh of gewoon iets leuks :)
Lijkt me een leuke hobby.

Lees je eens in als je denkt dat dit een leuke hobby is.
Volgend jaar medio april zul je stekjes kunnen verkrijgen. Dan kan je in 2023 je eerste eigen bellen verwachten, maar met een beetje groene vingers en nog belangrijker, goede grond, precies over een jaar.

Woeka

Citaat van: pivo op 21-08-2021  16:40 uKan ik nog hop planten of is het al te laat in het jaar?
Wie heeft er dan nog wat stekjes ?

Saaz ,hallertauer mittelfruh of gewoon iets leuks :)
Lijkt me een leuke hobby.

Normaal gesproken worden stekken gemaakt van de nieuwe scheuten in het voorjaar. Ik heb zelf het idee zomerstekken te maken van de hop die ik heb staan. Ik kon op het forum er ook niet wat over vinden, dus ik ga het gewoon proberen en kijken hoe het aanslaat. Ik hoop dat de plant dan aan het begin van het volgende seizoen een betere start heeft.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: L.win op 22-08-2021  09:20 uVolgend jaar medio april zul je stekjes kunnen verkrijgen.
Je kunt van mij zo een Tetnanger of een Annabel uit de koude grond  krijgen.
Ik kweek voortdurend ea op.

Woeka

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 22-08-2021  21:52 uJe kunt van mij zo een Tetnanger of een Annabel uit de koude grond  krijgen.
Ik kweek voortdurend ea op.

He jammer dat ik dat nu pas weet, was gisteren toevallig in de buurt.

Woeka

Het opgevraagde bestand is verwijderd.

Controleer of je de juiste URL hebt en het bestand niet door de eigenaar is verwijderd.

.. de lijst is zoek. Iemand die weet wie de eigenaar is? Ik heb nog wel een kopie van september 2020.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.