NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

Ben op zoek naar Chinook stekken of plant. Is er iemand die deze heeft? Indien het niet te ver is haal ik het graag op en anders de vraag of verzenden mogelijk is.

Kosten worden natuurlijk vergoed en indien gewenst is ruil mogelijk (Willamette, Cascade en Centennial in de aanbieding) :)

Gr. Jeroen


RuudB

Zojuist mijn Opal en Chinook toegevoegd aan het document. Momenteel heb ik een paar Opal stekjes met kleine worteltjes. Chinook stekjes willen nog geen wortels schieten.

Jeroen76

Heb Chinook inmiddels bij bierevents in de bestelling staan. Volgende week even ophalen. Opal heb ik thuis al staan om op te kweken.

Ben even aan het werk geweest om de lijst wat makkelijker in gebruik te maken. Als hij klaar is zal ik Jaques hem even laten kijken, misschien is het wat. [emoji6]

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 02-05-2019  15:03 uBen even aan het werk geweest om de lijst wat makkelijker in gebruik te maken. Als hij klaar is zal ik Jaques hem even laten kijken, misschien is het wat. [emoji6]

Gr. Jeroen

Als de lijst openbaar én makkelijker te gebruiken is, is dat altijd goed. Bedankt alvast voor de tijd en de moeite.

PrinsHeerlijk

Drie Cascade-stekjes in de aanbieding in Kampen (Overijssel). Aan de lijst toegevoegd!  :biersmile:

Jeroen76

Citaat van: Jacques op 02-05-2019  21:49 uAls de lijst openbaar én makkelijker te gebruiken is, is dat altijd goed. Bedankt alvast voor de tijd en de moeite.

Iets minder tijd gehad dan gedacht maar de lijst is klaar.

Heb hem wat veranderd zodat hij in mijn ogen wat 'leesbaarder' is en daardoor ook wat werkbaarder. De hoppen verwijderd in de lijst die geen kruisjes hadden, want waarom in een lijst als niemand hem heeft? Er zijn en 100den meer  ::)

Daarnaast (vind ik handig) de provincie er bij, ik ken ook niet alle plaatsnamen... Onder elke soort een telling waarin te zien is hoeveel leden deze soort hebben en achter elk forumlid zie je nu automatisch staan hoeveel soorten dit lid heeft. Niet per se nodig maar ach...

Op werkblad 2 'Contact' vind je een overzicht per lid of hij/zij planten op voorraad heeft, enkel laat afhalen of ook verzendt en, planten weggeeft of er toch een vergoeding voor wil, of misschien soorten wil ruilen. Klik je op het pijltje in de laatste kolom dan kom je direct op het forum en kun je in het berichtenvenster een PB sturen naar het desbetreffende lid.

Hoor graag wat jullie er van vinden en of iedereen even wil kijken of alles nog goed staan (invoer controleren). Aanvullen mag en leden met hopplanten beschikbaar maar nog niet op de lijst, die mogen ze er onder bij zetten. Staat het soort er nog niet op dan kan deze achteraan toegevoegd worden. Ter zijner tijd zal ik alles wel op alfabetische volgorde zetten.

Kleine opmerking, er staan leden op de lijst die soms meer dan 6 jaar niet hebben ingelogd op het forum, is het nog wenselijk dat zij op deze lijst staan? Neem aan dat contact opnemen erg lastig zal worden.

Nogmaals, alle feedback is gewenst! ;)

Lijst Hop Forumleden 13 mei 2019

Helaas werkt GoogleDrive niet zo mooi als Excel zelf en vervallen sommige functies. Zal de lijst ook als Excelbestand toevoegen in de bijlagen

joenedu

Ik heb Cascade in mijn tuin staan, heb hem dit voorjaar gestekt en mijn vader heeft hem nu ook geplant, dus dat lijkt te werken. Het lukt me echter niet om dit in de sheet toe te voegen.

tdp

Goed werk Jeroen, zal vanavond nog eens goed kijken of ik nog op- of aanmerkingen heb!


Jeroen76

Citaat van: tdp op 13-05-2019  10:54 uGoed werk Jeroen, zal vanavond nog eens goed kijken of ik nog op- of aanmerkingen heb!
Top!

@joendeju en anderen

Eventueel kun je me even een bericht sturen met wat je hebt en andere gegevens dan voeg ik ze toe aan het overzicht , mocht het allemaal niet lukken. Met de vorige lijst kon ik namelijk ook niets toevoegen omdat ik iets niet goed had staan op mijn laptop.

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 13-05-2019  00:03 uHeb hem wat veranderd zodat hij in mijn ogen wat 'leesbaarder' is en daardoor ook wat werkbaarder. De hoppen verwijderd in de lijst die geen kruisjes hadden, want waarom in een lijst als niemand hem heeft? Er zijn en 100den meer  ::)
....

Kleine opmerking, er staan leden op de lijst die soms meer dan 6 jaar niet hebben ingelogd op het forum, is het nog wenselijk dat zij op deze lijst staan? Neem aan dat contact opnemen erg lastig zal worden.

Lijst Hop Forumleden 13 mei 2019

Helaas werkt GoogleDrive niet zo mooi als Excel zelf en vervallen sommige functies. Zal de lijst ook als Excelbestand toevoegen in de bijlagen

Bedankt voor de aanpassingen. Ziet er erg netjes uit. Mooie lay-out. Complimenten!
Toch heb ik een paar kanttekeningen naar aanleiding van jouw opmerkingen...

Door veel hopsoorten weg te halen wordt het lastiger om deze toe te voegen voor iemand die niet gewend is met spreadsheets te werken. Het mooie is namelijk als de namen van de hopsoorten op alfabetische volgorde staan. Een kruisje zetten is handiger. Hoe je ook geen kolommen verplaatsen.
Maar ik ben het met je eens dat een te uitgebreide lijst ook niet werkt. Een compromis is de hopsoorten van de oude lijst waar kruisjes achter zijn gezet in de nieuwe lijst op te nemen.

Op de nieuwe lijst staan alleen leden die recent te kennen gegeven hadden hopstekjes te willen delen. Daar zitten geen leden bij die een hele tijd niet hebben ingelogd op het forum.

Het klopt dat je Google Spreadsheets niet alle functies van Excel hebt. Het grote voordeel is wel dat Google Spreadsheet makkelijker gedeeld kan worden.

Jeroen76

Bedankt Jacques voor je complimenten!

Ik zag 1 of twee leden die al langere tijd niet online zijn geweest maar kan ze zo snel even niet terug vinden. Maar natuurlijk kunnen 'gasten' op het forum ook de link naar de lijst en invullen. Je hoeft dus niet ingelogd te zijn op het forum om hem in te vullen.

Ik heb maar een paar soorten er uit gehaald maar zal die terug zetten. Gaat om Intratuinhop (vond ik voor onze doeleinden niet zo interessant) en een drietal anderen. Fijne is dat de lijst nu ook op 1 a4 uitgeprint kan worden, zij het dat je wel je leesbril even op moet snorren.  :o

Ook helemaal eens met de alfabetische volgorde, zowel voor de soorten als de forumleden maakt dat het zoeken door de lijst een stuk makkelijker.

@Joenedu, je staat op de lijst!

Heb de rechten ook even aangepast zodat iedereen kan wijzigen en aanvullen, wel zo handig...

Lijst Hop Forumleden 13 mei 2019



Gr. Jeroen

Jacques

De Intratuin hop kan er wat mij betreft verwijderd blijven omdat we niet weten wat voor hop dat is...

Alfabetische volgorde van de leden is niet nodig. Dat maakt het toevoegen van nieuwe telers lastiger.

Het handigst is het als de link in het eerste bericht komt te staan.

Jacques

Dankzij de inspanningen van Jeroen76 ziet de lijst er nu prima uit.
De ontbrekende namen van provincies heb toegevoegd. En ook heb de de toegevoegde hop (Comet) in de alfabetische volgorde gezet.

Iedereen die zelf hop teelt en een stekje wil delen wordt uitgenodigd de lijst in te vullen.

tdp

Ik heb 'read only' rechten, geen 'edit' rechten. Wou namelijk de provincie aanpassen van Gelderland naar Overijssel. Blijft leuk, plaatsen die meer voorkomen (Hengelo, Geesteren, Rossum, Beuningen ;))

Jacques

Citaat van: tdp op 27-05-2019  10:45 uIk heb 'read only' rechten, geen 'edit' rechten. Wou namelijk de provincie aanpassen van Gelderland naar Overijssel. Blijft leuk, plaatsen die meer voorkomen (Hengelo, Geesteren, Rossum, Beuningen ;))

Aangepast.

Jeroen76

Super! Bedankt Jacques!

Inmiddels heb ik helaas geen planten meer door de slakaanval. Geen idee waar die gasten opeens vandaan kwamen. Zal mijn beschikbaarheid in tabblad 2 aanpassen.

Volgend jaar weer flink aan de stek.

Gr. Jeroen


Glasnost

Ik zie hem niet in de lijst staan, maar heeft iemand wellicht de Serebrianka hopplant staan?

matthijs.keur

@Roland uit Schoorl, mag ik van jou een stekje voor de Saaz?

jensdebeer

Hallo

Ik ben Jens, ik ben momenteel bezig met een hopcollectie, ik heb nu ongeveer 29 soorten, en er kunnen er nog altijd wat soorten bij. Ik wil gerust wisselen maar woon wel in Poperinge (België). Als er iemand tips wil mag je het ook altijd vragen, ik ga soms gaan helpen bij enkele hopboeren in de buurt en wil mijn kennis gerust delen.

mijn soorten:
-Challenger
-Cascade
-Target
-golding
-marynka
-melone
-brewers gold
-yeoman
-magnum
-centenial
-fuggle
-northern brewer
-nugget
-pelgrim
-saphir
-merkur
-admiral
-striselspalt
-chinook
-Saaz
-wgv
-mt hood
-first gold
-phoenix
-groene bel
-coigneau
-star
-Perle
-amarilo

tdp

Da's een mooie collectie Jens! Zitten ook nog een paar hoppen bij welke ik moest opzoeken (Yeoman, Coigneau, Star).

jensdebeer

Coigneau en Star zijn oude Belgische rassen die bijna verdwenen waren, ze worden niet in grote hoeveelheden gekweekt, maar er zijn er enkele die er een paar hebben.

ChrisK

Formulier Update! Voor stekjes in Utrecht: neem even contact op.

Woeka

Ik heb hier een paar hopplanten waarvan het tuincentrum, waar de plant vandaan komt, helaas niet verder komt dan Humulus lupulus. Hij is nu nog niet zo heel erg groot dus wil hem begin volgend jaar gaan vervangen door een waarvan dat wel bekend is. Ik heb mooi de ruimte dus wil er nog wel wat meer neerzetten. Nu vond ik deze mooie lijst alleen was die niet te filteren op naam/land/provincie/woonplaats dat heb ik even aangepast voor wat meer overzichtelijkheid.

goom

Ik verwacht binnenkort 2 rassen uit Nieuw Zeeland:
Tropadelic
Tangerine Dream


Adbrouwt

Citaat van: goom op 13-09-2020  20:08 uIk verwacht binnenkort 2 rassen uit Nieuw Zeeland:
Tropadelic
Tangerine Dream
Dat is inderdaad goed nieuws voor jou. Ga je die stekjes ook gratis uitdelen volgend jaar?
Ik zelf heb Saphir, Cascade en Challenger gratis af te halen zolang de voorraad strekt.
 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.