Decoctie, zin of onzin / hoe decoctie uit te voeren

Gestart door Erick, 25-05-2009 20:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erick

Dit is een afgesplitste draad. Zie hier voor de oorspronkelijke draad.



Decoctie methode...
Je bedoelt dat ik ongeveer een derde wort apart aan de kook breng om hem op die manier van de 40 naar de 67 graden te komen, toch?

Ik heb hier geen ervaring mee, weet niet of ik dat wil gaan doen,  :denken:
Ik zal mij hier wel even in verdiepen om te zien of me dat wat lijkt,

EBC

Ik ben vandaag in vorm en zal weer eens even een knuppel werpen...

Decoctie stamt uit de tijd dat maischketels niet verwarmd konden worden. Het was een noodzakelijk kwaad, geen methode om beter bier te krijgen. Zeker nu de mout beter opgelost is, is het zinloos en kost het alleen maar energie.

't Is voor de liefhebbers, leuk bezig, lekker kliederen en een uurtje of twee eerder opstaan...  :clownsmile:

JWVG

Gewoon decoctie doen. Als het om niets anders is, dan tenminste om Jasper te pesten  ;D.

 :degroeten: Jw.

EBC

Tijd voor een decoctiemarathon! Alle forummers schrijft u in voor de grote EBC plaagdag. Laat deze kans niet lopen! ;D

Oscar

Citaat van: EBC op 25-05-2009  23:39 uTijd voor een decoctiemarathon!

Ik ben voor.... :duimop:  Hoewel deze brouwmethode wellicht geen voordelen oplevert, vind ik toch dat je het een keer gedaan moet hebben over over mee te kunnen praten... bij mijn volgende pils gaat er gedecoctie'd worden  ;D

JWVG

Ha Erick,