Pilsner brouwen

Gestart door Lempekepke, 04-11-2008 18:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lempekepke

Howdy, ik wil binnenkort een pils brouwen. Dit wil ik doen met de Muntons Connoisseurs Pilsner Vloeibare moutextract, waarbij ik een vloeibare gistcultuur wil gebruiken. Maar ik ben er nog niet uit welke, zal ik de Wyeast Czech Pils of Wyeast Munich Lager nemen. Heeft iemand een suggestie?

Edgar

Ja, ikke! De Czech! Wel goed opstarten.

Howdy!

Adrie

Let maar niet op Edgar, die kan soms een beetje raar uit de hoek komen. Maar hij heeft wel vaak gelijk, zoals ook deze keer. Niet altijd hoor, wel altijd zelf blijven nadenken.

Ronnie

Citaat van: Adrie op 04-11-2008  20:29 uLet maar niet op Edgar, die kan soms een beetje raar uit de hoek komen.

En Adrie heeft er vergeten bij te zeggen dat Edgar eigenlijk geen Belg is...

Edgar

Jaaaja een mens heeft niet altijd zin in een uitgebreid verhaal. En de vraag was beantwoord, dacht ik zo?

En inderdaad, ik schiet regelmatig mis! (maar wie geen scherven breekt, kan geen potten bakken. of zoiets) (anders gezegd, wie zijn bek niet kan houden, loopt soms met ezelsoren op)

Lempekepke

Edgar, bedankt voor jouw suggestie en verder is er niks mis met Belgen want het zijn eerst Limburgers geweest, kortom goed volk!! :pan:

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Lempekepke op 05-11-2008  10:10 uEdgar, bedankt voor jouw suggestie en verder is er niks mis met Belgen want het zijn eerst Limburgers geweest, kortom goed volk!! :pan:

Wij Limburgsers waren ooit Vlamingen. Maar dankzij de schuld van Lodewijk Napoleon en Maastricht horen we nu bij Huilland. Ehhh, Holland.  ;D ;D

Louis

Adrie

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 05-11-2008  15:31 uWij Limburgsers waren ooit Vlamingen. Maar dankzij de schuld van Lodewijk Napoleon en Maastricht horen we nu bij Huilland. Ehhh, Holland.  ;D ;D

Louis

Ach,  niemand houd je tegen om je weer bij Vlaanderen aan te sluiten. Dat zal Vlaanderen toejuichen, want dan is WalloniĆ« ook vanuit het noordoosten ingesloten. En Huilland zal er niet om huilen, want tegenwoordig kunnen we overal vlaaien kopen.  >:D

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Adrie op 05-11-2008  15:35 uAch,  niemand houd je tegen om je weer bij Vlaanderen aan te sluiten. Dat zal Vlaanderen toejuichen, want dan is WalloniĆ« ook vanuit het noordoosten ingesloten. En Huilland zal er niet om huilen, want tegenwoordig kunnen we overal vlaaien kopen.  >:D

Ten Noord-Oosten van WalloniĆ« ligt Duitsland, wat we later voor een deel gaan annexeren. En die vlaaien zijn immitatie! Net als de bieren boven de grote riolen ehh.... grote rivieren..    ;D ;D >:D >:D >:D

Louis

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.