Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Pilsner brouwen  (gelezen 3849 keer)

Offline Lempekepke

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Geneet van 't laeve
Pilsner brouwen
« Gepost op: 04-11-2008 18:52 u »
Howdy, ik wil binnenkort een pils brouwen. Dit wil ik doen met de Muntons Connoisseurs Pilsner Vloeibare moutextract, waarbij ik een vloeibare gistcultuur wil gebruiken. Maar ik ben er nog niet uit welke, zal ik de Wyeast Czech Pils of Wyeast Munich Lager nemen. Heeft iemand een suggestie?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
Re: Pilsner brouwen
« Reactie #1 Gepost op: 04-11-2008 19:05 u »
Ja, ikke! De Czech! Wel goed opstarten.

Howdy!

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #2 Gepost op: 04-11-2008 20:29 u »
Let maar niet op Edgar, die kan soms een beetje raar uit de hoek komen. Maar hij heeft wel vaak gelijk, zoals ook deze keer. Niet altijd hoor, wel altijd zelf blijven nadenken.

Offline Ronnie

• Reynaert Wijn- en Bier Gilde
  • Super lid
  • Medewerker Reynaert Wijn-makers & Brouwers Gazet
« Reactie #3 Gepost op: 04-11-2008 21:05 u »
Let maar niet op Edgar, die kan soms een beetje raar uit de hoek komen.

En Adrie heeft er vergeten bij te zeggen dat Edgar eigenlijk geen Belg is...

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 04-11-2008 21:57 u »
Jaaaja een mens heeft niet altijd zin in een uitgebreid verhaal. En de vraag was beantwoord, dacht ik zo?

En inderdaad, ik schiet regelmatig mis! (maar wie geen scherven breekt, kan geen potten bakken. of zoiets) (anders gezegd, wie zijn bek niet kan houden, loopt soms met ezelsoren op)

Offline Lempekepke

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Geneet van 't laeve
« Reactie #5 Gepost op: 05-11-2008 10:10 u »
Edgar, bedankt voor jouw suggestie en verder is er niks mis met Belgen want het zijn eerst Limburgers geweest, kortom goed volk!! :pan:

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #6 Gepost op: 05-11-2008 15:31 u »
Edgar, bedankt voor jouw suggestie en verder is er niks mis met Belgen want het zijn eerst Limburgers geweest, kortom goed volk!! :pan:

Wij Limburgsers waren ooit Vlamingen. Maar dankzij de schuld van Lodewijk Napoleon en Maastricht horen we nu bij Huilland. Ehhh, Holland.  ;D ;D

Louis

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #7 Gepost op: 05-11-2008 15:35 u »
Wij Limburgsers waren ooit Vlamingen. Maar dankzij de schuld van Lodewijk Napoleon en Maastricht horen we nu bij Huilland. Ehhh, Holland.  ;D ;D

Louis

Ach,  niemand houd je tegen om je weer bij Vlaanderen aan te sluiten. Dat zal Vlaanderen toejuichen, want dan is WalloniŽ ook vanuit het noordoosten ingesloten. En Huilland zal er niet om huilen, want tegenwoordig kunnen we overal vlaaien kopen.  >:D

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #8 Gepost op: 06-11-2008 13:10 u »
Ach,  niemand houd je tegen om je weer bij Vlaanderen aan te sluiten. Dat zal Vlaanderen toejuichen, want dan is WalloniŽ ook vanuit het noordoosten ingesloten. En Huilland zal er niet om huilen, want tegenwoordig kunnen we overal vlaaien kopen.  >:D

Ten Noord-Oosten van WalloniŽ ligt Duitsland, wat we later voor een deel gaan annexeren. En die vlaaien zijn immitatie! Net als de bieren boven de grote riolen ehh.... grote rivieren..    ;D ;D >:D >:D >:D

Louis

Tags: