Brouwers, wat drinken jullie gewoonlijk

Gestart door Jacques, 07-03-2004 21:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benieuwd ben ik naar wat jullie eigenlijk hoofdzakelijk drinken,

Een licht bier met een laag alcoholpercentage (< 7,5%)
13 (27.7%)
Een licht bier met een hoog alcoholpercentage (=> 7,5%)
16 (34%)
Een donker bier met een laag alcoholpercentage (<7,5%)
6 (12.8%)
Een donker bier met een hoog alcoholpercentage (=> 7,5%)
12 (25.5%)

Totaal aantal stemmen: 40

Jacques

Oorspronkelijk op 15 februari 2004 gestart door Wim.

JWVG

Hee, volgens mij kunnen we nu wel reageren op een poll. Goede zaak, Jacques  :groots:

De vraag is natuurlijk een beetje simplistisch, aangezien we allemaal wel verschillende soorten drinken. Ik begin in de kroeg altijd licht en laag alcoholisch, en eindig licht en zwaar alcoholisch. Heel soms zit er inderdaad een donkerder bier tussen (meestal Rochefort). Als ik in mijn eentje een commercieel biertje drink, dan is dat meestal een weizen of een hoegaarden grand cru, zelden een heel sterk bier.

 :degroeten: JW.

wim

Uiteraard drinken we allemaal verschillende soorten, maar ik vermoed dat we wel allemaal een bepaalde voorkeur hebben.
Daarom stelde ik de vraag.
Ik vermoedde dat het nuttigen van lichtgekleurde bieren veruit bovenaan zou staan en dan vind ik het wel leuk om deze antwoorden te zien.
Uiteraard is het beter deze vraag op te splitsen naar bv seizoen, maar ja dan weet je het antwoord eigenlijk al, juist het simplistishce van vraag zorgde evoor dat ik mijn kleine hypothese even kon toetsen.
Interessant zou het wel zijn om te vragen met wat voor een type bier mensen een avond meestal afsluiten. Maar ja, deze site gaat natuurlijk voornamelijk over het brouwen en een hele serie polls over het drinken zou wellicht de aandacht afleiden van de polls die meer met het brouwen te maken hebben.

:degroeten:

wim

Dj Gerco.

Mijn grote favoriet is toch Duvel.
Maar ik drink graag andere tripels, Maasland, La Trappe en de andere Belgische tripels.
Maar ook de donkere bieren vind ik lekker en natuulijk ook mijn eigen gebrouwen bier.
Maar ook Weizenbier donkere en de gewoon vind ik lekker.
Eigenlijk drink bijna geen pils en verder sta ik overal voor open om te proeven. :lekkerbier:  :elifant: :hoera:

ROELEKE

Het liefst drink Karmeliet (Triple), maar Een Duvel gaat ook goed in.
Bokbier is Grolsch mijn favoriete biertje (ja Ik ben een zoetekauw)
Kasteelbier (dubbel) vind ik lekker, als ik flink dronken wil worden :proost:
Daarnaast vind ik eigenlijk alle bieren van Museumbrouwerij De Roos erg lekker
vooral het Witbier, en van 't IJ maken ze ook erg lekkere bieren.

CIAO

ROELeKe

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.