Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Hebben jullie nooit het probleem dat pas vervoerd bier nogal onrustig is en liever een dagje wacht voordat het genuttigd wil worden? Ik hoor graag hoe jullie daar mee omgaan.
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Een bekend probleem!Hier past een kleine anecdote uit mijn jeugd. Toen ik een jaar of twaalf was en in volle ontdekkingstocht van 'het leven' samen met enkele vrienden, hielden wij er van om oude verlaten huizen in te richten als 'kamp' en daar de gewoontes van de zogenaamde volwassenen te onderzoeken zoals daar zijn; bier drinken en sigaretten roken. Om het bier te vervoeren (met de fiets uiteraard) en toch geen spuiters te krijgen hadden we een oude frigobox ingericht als transportdoos. We kleefden piepschuimstukken op een zodanige manier dat er enkele flesjes in konden die niet konden omvallen maar wel enkele centimeters speling hadden langs elke kant. We hoefden dan enkel nog maar de box te vullen met water tot net onder de rand. Deksel erop, box vastbinden op het fietsrek en daar gingen we dan. De flesjes konden niet omvallen en het water dempte de meeste schokken. Bovendien was het bier lekker koel bij aankomst!We hebben nooit spuiters gehad... wel dronken jongetjes!Herman
Sorry voor deze eeuwenoude kick, maar ik vroeg mij toch of hoe hier mensen hun homebrews op de fiets mee nemen?Ik gebruik zelf bv zo'n kartonnen sixpack die ik wel eens in de supermarkt (waar bvCorona flessen) of in de bierwinkel mee krijg bij een aankoop.Zijn er echt niet wat luxere (lees beter/steviger) tassen te verkrijgen? Of heeft er iemand andere methode(n)?
Google eens op: flessendrager of flessentasBij Action, Blokker en andere knakenwinkels te koop.