Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Een van de jongste brouwers

Gestart door Renier, 11-02-2010 20:45 u

Vorige topic - Volgende topic

Renier

Een goede avond medebrouwers  :brouwen:

Ben al eventjes online op dit forum, maar heb mij nog niet voorgesteld vandaar:

Ik ben Renier (op zijn Vlaams uitgesproken en niet op z'n Waals  :elifant: ), woonachtig in de brouwerijrijke rand rond Brussel (Dworp). Misschien ben ik wel één van de jongste brouwers (16j) en heb dus nog extreem veel ervaring op te doen.
Buiten het brouwen ben ik ook bezig met muziek (Jazz n Modern-Paino en Doedelzak), chiro en qua sport doe ik een beetje vanalles...(Volleybal, Basketbal, Fietsen, Lopen, PingPong,...)
Natuurlijk is er ook nog school... Daar volg ik samen met 6 anderen Latijn-Wetenschappen-Wiskunde en kan over een groot jaar hopelijk naar de Unif  :P

Qua Bierniveau:
Voorlopig brouwde ik steeds uit blik maar vanaf zaterdag heb ik al mijn materiaal om te kunnen graanbrouwen. Ik kan zowat elke bierstijl appreciëren, maar vooral de Oude Geuze en Oude Kriek kunnen mij bekoren... (Waarschijnlijk niet echt neutraal door nog 1 vn de 3 ambachtelijke stekerijen in de België (wereld? :weetniet: ) op 50 meter van mijn deur ligt  ;D)

Mijn verwachtingen van dit forum zijn al volledig ingelost, telkens zeer snelle gestructureerde respons waar een beginnend amateurbrouwer echt véél mee kan aanvangen.

Alvast Bedankt
Renier  :degroeten:

Jacques

Hoi Renier,

Mooie plek waar je woont. 50 meter van Hanssens, dan ben ik dicht bij jouw huis geweest...

Renier

ow zei ik 50 m? :verbergen:
Het moest 500 m zijn, maar jah dat zijn maar details natuurlijk en het is hier inderdaad een zeer mooie streek.

Jacques? Hebt u hier nog andere bezoeken aan gekoppeld?

Renier :degroeten:

Jacques

Citaat van: Renier op 11-02-2010  22:37 uJacques? Hebt u hier nog andere bezoeken aan gekoppeld?

Ja, Ik ben de afgelopen jaren een paar keer in het Pajottenland geweest. Diverse brouwerijen en stekerijen bezocht. Ik mag een goede geuze graag drinken.

Oscar

Citaat van: Renier op 11-02-2010  20:45 uMisschien ben ik wel één van de jongste brouwers (16j)

Is 16 jaar een alcohol gerechtigde leeftijd?  :)  Alvast welkom hier. Brouw met verstand en drink met verstand, zeker op jou leeftijd!  Vergeet niet wat voor een schade alcohol kan aanrichten!  :pasop: :police:

Liemingbrouwer

Eerst en vooral, welkom hier en ook in de hobby brouwwereld...jeugd hebben we nodig, met frisse ideeën..
Veel hobbybrouwers zullen al wel in jouw buurt geweest zijn; de meesten doen zeker de tweejaarlijkse "tour de geuze".
Persoonlijk vind ik de geuzes van de Cam beter, maar wie ben ik om daarover een oordeel te hebben.
Dus uw uitdaging zal er in bestaan een goede geuze te gaan brouwen!!! (je woont al ideaal)

Citaat van: Oscar op 12-02-2010  00:14 uBrouw met verstand en drink met verstand, zeker op jou leeftijd !! !!  vergeet niet wat voor een schade alcohol kan aanrichten !!
Als hij echt zo een liefhebber is van de oude geuze en de oude kriek, dan valt dat alcoholgehalte nog wel mee...Zeker als je er niet te veel van drinkt.
Eén van de weinige jongeren die dit soort bier weten te appreciëren, goed zo.
De meesten zijn al verdorven op deze leeftijd; verdorven door de helse zoetigheid van cola.

Erick

De 'Ouwe Mannen Club' roert zich weer  :D  ;)

Nerro

Mag ik er als 23 jarige ook even op wijzen dat overmatig gebruik van alcohol op je 16de heel slecht is? Als je nog 4/5e van je leven moet doen met die hersens moet je er zuinig mee omgaan. Ga voor de smaak en niet voor de hoeveelheid, die tijd komt vanzelf wel.

Renier

Dank voor de vele bezorgde berichtjes, maar ik denk juist omdat ik de 'specialere' (lees: niet pils en kriek  :P) bieren wel weet te appreciëren, dat ik véél gezonder bezig ben dan mijn leeftijdsgenoten die zich elke week lazarus drinken met liters pils...

Ondertussen is mijn installatie compleet en aangezien wij nu een weekje vakantie hebben hoop ik mijn eerste brouwsel te kunnen maken vanaf de basisingrediënten. :brouwen: Ik zal jullie wel nog laten weten hoe het mij beviel  ;D

Renier :degroeten:

Vergelijkbare Topics (7)

31044

Reacties: 2
Gelezen: 993

27025

Reacties: 5
Gelezen: 2204

24708

Reacties: 16
Gelezen: 4709

22902

Reacties: 3
Gelezen: 1582

15263

Reacties: 8
Gelezen: 2491

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.