Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Op zoek naar simpel systeem om uit een keg te tappen

Gestart door Hai, 19-10-2011 09:31 u

Vorige topic - Volgende topic

EBC

Allerlei constellaties mogelijk natuurlijk...

Eerste vraag is hoe je het bier koud gaat krijgen?
Wil je 19 of 9 liter vaatjes?
En dan of je zelf een CO2 fles wilt kopen, of je die via statiegeld wil 'lenen' bij de lokale drankenhal?
Ga je andere vaten tappen dan kegs? Vast wel. Koop dan slangen en koppelingen met schroefdraad, dan kan je eenvoudig wisselen?
Wil je vertrouwen op de rubbers in de gebruikte vaten, die een enorme cola-geur verspreiden, of ga je liever voor nieuwe rubbers?
Ga voor compensatorkranen, dan kan je alles tappen. Dat slangkraantje vertrouw ik niet.
Beergun...denk je echt dat je die nodig hebt?
Ik zou nog een manometer kopen waarmee je de druk in je kegs kan meten.
En een potje kranenvet, daarmee klikken de koppelingen veel gemakkelijker op de kegs. En dan niet het vet van de Praxis...dat is echt iets anders.
Keg charger is geinig, maar waarom niet gewoon die CO2 fles meenemen?

Raymond293

Kijk, je stel een vraag en je krijgt er een berg terug... ;D

Koud krijgen is niet zo'n punt, ik heb 5 koelkasten tot mijn beschikking. Brouwen doe ik met batches van 20 liter, dus 19 liter vaatjes zijn perfect.
C02 fles wil ik graag zelf hebben en af en toe bij laten vullen. Keg charger lijkt me handig voor het makkelijk meenemen van je fusten.
Was (vooralsnog) niet van plan om andere fusten te tappen, kan in de toekomst weer anders zijn natuurlijk...weet ik nog niet :)

Ik koop kegs met nieuwe rubbers en ik had al een stel nieuwe rubbers besteld bij Brouwland. Compensatorkranen heb ik er één op de bestellijst staan, dat slangkraantje wil ik voor extra gebruiken (maar is eigenlijk niet handig inderdaad)
Nanometer...ermmm, dat is weer anders dan dat ding wat ik boven heb staan? Daar zitten ook metertjes op??

En last but not least... kranenvet *check*

Maar als ik het goed begrijp zou ik dus niet iets missen qua aansluit dingetjes?

koffie

Nanometer is inderdaad die druckminderer op je lijstje, wellicht heeft hij die over het hoofd gezien in je post.

Kleine_Schriek

Citaat van: Raymond293 op 23-10-2011  22:53 uKijk, je stel een vraag en je krijgt er een berg terug... ;D

Koud krijgen is niet zo'n punt, ik heb 5 koelkasten tot mijn beschikking. Brouwen doe ik met batches van 20 liter, dus 19 liter vaatjes zijn perfect.
C02 fles wil ik graag zelf hebben en af en toe bij laten vullen. Keg charger lijkt me handig voor het makkelijk meenemen van je fusten.
Was (vooralsnog) niet van plan om andere fusten te tappen, kan in de toekomst weer anders zijn natuurlijk...weet ik nog niet :)

Ik koop kegs met nieuwe rubbers en ik had al een stel nieuwe rubbers besteld bij Brouwland. Compensatorkranen heb ik er één op de bestellijst staan, dat slangkraantje wil ik voor extra gebruiken (maar is eigenlijk niet handig inderdaad)
Nanometer...ermmm, dat is weer anders dan dat ding wat ik boven heb staan? Daar zitten ook metertjes op??

En last but not least... kranenvet *check*

Maar als ik het goed begrijp zou ik dus niet iets missen qua aansluit dingetjes?
Nee, je aansluitdingetjes zijn goed. Maar uit ervaring weet ik dat je waarschijnlijk ook nog schoonmaakdingetjes erbij gaat kopen. Zoals een gardenakraankoppeling-kegkoppeling dinges. Spoelt zo lekker door ;-) Maar nodig is het niet. Handig is het wel vind ik. Spoel je zo lekker de tapstang mee door.

Maar als ik opnieuw zou kiezen zou ik deze kopen:

Want dan kun je ook je tapkraan aansluiten op je kraan, hoef je niet eerst een keg te vullen met water om dan de tapkraan op je keg aan te sluiten. Als je begrijpt wat ik bedoel....En ik had uiteindelijk ook nog een reiningsslang met CO2 koppeling gekocht, dus achteraf had ik beter die dure kunnen kopen, maar die bestond toen nog niet geloof ik...

Henielma

Ik zou zo veel mogelijk bij Candirect halen behalve een koolzuurfles. Deze kan je veel beter bij een lokale slijterij of drankhandel halen. Tegen statiegeld kan je deze omruilen tegen een gevulde zonder dat je de fles hoeft te verzenden.

EBC zei het ook al maar dus nogmaals.

EBC

:biersmile:
Citaat van: koffie op 24-10-2011  06:32 uNanometer is inderdaad die druckminderer op je lijstje, wellicht heeft hij die over het hoofd gezien in je post.

Nee, dat is het niet.

Ik doel op:
CO2-Druckmesser mit NC-Kupplung
Bestellnummer: 71089893

Zeer handig om de CO2 verzadiging van je vaten te controleren.

Hai

[Maar als ik opnieuw zou kiezen zou ik deze kopen:

[/quote]

Ik wil graag op een makkelijke manier de boel schoonmaken, is dit zo ook bij candirect te koop?.

Ik heb de spullen binnen, werkt perfect

Hai

Kleine_Schriek

Citaat van: Hai's op 26-10-2011  20:33 uGevonden Bestellnummer: 78299941

47,54 EUR
Dat is hem ja. Sorry, had het even te druk om deze post te zien.

hansm

Ik heb deze
Om veiligheidsredenen afbeelding verwijderd.
en zo'n slang (met alleen een drankventiel) voor het doorspoelen van de bierleiding en tapkraan.

Ook errrug handig ;D

Hai

Citaat van: hansm op 27-10-2011  18:59 uIk heb deze

en zo'n slang (met alleen een drankventiel) voor het doorspoelen van de bierleiding en tapkraan.

Ook errrug handig ;D
Zijn erg handig maar de vorige versie kan dit allemaal, dus is per saldo goedkoper ;)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.