Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen : Rene

Gestart door qubicinches, 15-08-2022 20:31 u

Vorige topic - Volgende topic

qubicinches

Hallo allemaal, ik ben Rene, ben 49 jaar en ik woon in de Bollenstreek. 2 jaar geleden had ik me voorgenomen om een keer een perfect pils te gaan brouwen. Na een aantal keer met een grote ketel in de schuur op een gasstel aan het brouwen te zijn geweest, kwam ik er al snel achter dat dat niet zo makkelijk gaat. Ik ben er wel achter gekomen dat een perfect pils niet echt bestaat en je smaak net als de seizoenen verandert. ondertussen heb ik nu een 30 liter brewmonk waar ik al lekkere biertjes van allerlei heb gebrouwen en natuurlijk ook pils. Maar om het echt in de vingers te krijgen lijkt het me toch echt beter om mee te doen op dit forum om te proberen het naar een beter niveau te krijgen

Josss

Hoi Renee,

Welkom, leuk weer iemand uit de regio.
Woon je in de buurt van Klein Duimpje?

Groeten

Jos

tdp

Welkom René,

al een mooie start gemaakt, zo te horen. Pils komt vrij nauw, elke brouwfout wordt afgestraft. En dan heb je nog de persoonlijke voorkeur! Heb zelf vaak Duitse pils in huis, meestal Pott's of Jever, maar voor veel van mijn vrienden is die te bitter, die hebben liever Hertog Jan of Grolsch (blijven trouwe Tukkers ;)).

Vragen staat natuurlijk vrij, het gebruik maken van de zoek functionalteit kan ook veel antwoorden geven (en nog meer vragen soms ;))

Groet,
Teun

jhazenberg

Welkom Rene

Genoeg informatie hier te vinden om jouw perfecte biertje te brouwen

qubicinches

He Josss , klein duimpje is ongeveer 15 km verderop.
Niet echt in de buurt maar ben er wel eens geweest.

Vergelijkbare Topics (7)

36571

Gestart door Sandy

Reacties: 1
Gelezen: 995

28258

Reacties: 13
Gelezen: 5328

14726

Gestart door glenn

Reacties: 8
Gelezen: 2721

41281

Reacties: 2
Gelezen: 794

29464

Reacties: 3
Gelezen: 1649

21207

Reacties: 11
Gelezen: 4120

44910

Gestart door wazdj

Reacties: 4
Gelezen: 225

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.