Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Duvel tripel 2015

Gestart door Hay, 24-02-2015 18:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Hay

Krijg net reclame binnen van de duvel tripel hop 2015.
Deze is met Saaz Saaz en styrian golding en equinox als dryhopping.
Equinox had ik nog nooit van gehoord.
Maar is proberen te bemachtigen  die van het vorig jaar vond ik erg lekker.
Iemand hem al geproefd?

Fripel

De nieuwe Tripel hop, aftellen naar 20 maart geeft de site van Duvel aan, nog even geduld dus....
Ik ben ook erg benieuwd, tot nu toe elk jaar een lekker biertje deze variant.

Cerberus

Inderdaad goed bier. Ik wist (nog) niet dat er elk jaar een variatie gebrouwen werd.
Goed om te weten!
Equinox heeft overigens een interessant aromaprofiel:
citrus, tropisch fruit, bloemen, kruiden. Specifiek: citroen, limoen, papaya, appel, groene peper.
Redelijk complex dus.

loek vaneman

Hij is al her en der te koop.
Ik vind hem minder dan 2013 en 2014 maar smaken verschillen!!

Bennemans

Hier in Rotterdam al te verkrijgen bij Bier en Zo. Ook al op andere locaties ook te verkrijgen.

hetspook

De jumbo bij mij verkoopt hem al. Ik vind hem beter als die van 2014

rajd

Citaat van: hetspook op 15-03-2015  21:42 uDe jumbo bij mij verkoopt hem al. Ik vind hem beter als die van 2014

Helaas niet elke Jumbo...

RobW

Hier ook in de Jumbo. Was er niet kapot van.

Fripel

Ik heb hem ook bij de Jumbo gehaald.

Ik vond hem vooral sterk alcoholisch, meer dan de normale, en met een scherp peperig randje.
Het typische Duvel-karakter kwam ook sterk naar voren samen met de extra hoppigheid.

Afgelopen jaren vond ik hem lekkerder.

RGeraads

Ik sluit me aan bij de vorige spreker. Het is een degelijk bier, waarbij het Duvel karakter duidelijk waarneembaar is. Het bier zit vrij hoog in koolzuur. Verder is het bier fruitig en kruidig/ peperig. Ik vond de 2014 versie wel iets beter. De 2013 versie zat wat mij betreft min of meer op dezelfde lijn als deze 2015 versie.

hetspook

Van de 2014 versie kon ik de grapefrute smaak niet hebben, ik heb 2x een slok geprobeerd maar kwam echt niet verder. Smaken verschillen.
Als je de hop ui2015 opzoekt zou je oa een paprika smaak moeten proeven deze heb ik nog niet gevonden.
Volgend weekend koop ik nog eens n flesje en ga ik zoeken naar de paprika.

RobW

Ik heb het tweede flesje na twee slokken door de gootsteen gespoeld... rare fruitigheid waar ik echt niet van hou. Wellicht de pompelmoes die genoemd wordt op het etiket? Voor de liefhebber heb ik nog twee flesjes staan, af te halen in Tolkamer.

Vergelijkbare Topics (7)

34239

Gestart door be

Reacties: 26
Gelezen: 5377

35960

Reacties: 14
Gelezen: 3896

17478

Reacties: 6
Gelezen: 4484

3685

Reacties: 14
Gelezen: 6002

34304

Gestart door be

Reacties: 1
Gelezen: 1208

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.