Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Is dit wat voor een beginner?

Gestart door dayfox, 19-07-2016 05:55 u

Vorige topic - Volgende topic

dayfox

Hey, ben een complete nieuwkomer.
Zou graag de meningen van kenners willen horen.
Zit geen aftapfunctie op, maar ik dacht voor € 25, valt misschien te proberen.
Alvast bedankt.

Inmaakketel
€ 25,00
http://link.marktplaats.nl/m1071008708

JohanDeJong

Ik gebruik dezelfde ketel, na het "verwijderen" van de thermostaat werkt het (door)koken naar behoren. Prima apparaat.

Oscar II

Voor die prijs kun je je er niet echt een buil aan vallen. Een aftapkraan is niet noodzakelijk als je gewoon een hevel(filter) gebruikt.

dayfox

Ok! Over tot de koop! Heb je dan een soort van how to-tje voor me Johan de Jong?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

JohanDeJong

Citaat van: dayfox op 19-07-2016  11:17 uOk! Over tot de koop! Heb je dan een soort van how to-tje voor me Johan de Jong?

Ik kan hem morgen nog wel eens open schroeven en een foto maken.

dayfox

Zou ik zeer op prijs stellen.

dayfox

Ok.. Had dus de bekende 2 draadjes doorverbonden, sensor losgemaakt en aan de bodem en verkreeg dus een mooie rollende kook.
Nu was ik aan het brouwen, kookte een mooi half uurtje en pof, aardlek eruit. Kortsluiting.
Valt dit nog te herstellen? Ben een leek op dit gebied.
Of is zo'n Brewferm ketel een hele verbetering?

Thnx alvast!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Mark GA

Citaat van: dayfox op 23-07-2018  09:50 uOf is zo'n Brewferm ketel een hele verbetering?
Ja, absoluut. Maar is wel appels met peren vergelijken. Zo'n AIO-machine heeft veel meer mogelijkheden, heeft een pomp om het wort rond te laten gaan, etc.
Is ook wel een kleine investering, maar zeker de moeite waard.

Citaat van: dayfox op 23-07-2018  09:50 uVerstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dit moet je even uitzetten in Tapatalk, bij je instellingen.

Dirtbag

Citaat van: Mark GA op 23-07-2018  10:22 uJa, absoluut. Maar is wel appels met peren vergelijken. Zo'n AIO-machine heeft veel meer mogelijkheden, heeft een pomp om het wort rond te laten gaan, etc.
Is ook wel een kleine investering, maar zeker de moeite waard.
.....

Ik vermoed dat er hier met een Brewferm ketel NIET een brewmonk/easybrew/klarstein wordt bedoelt maar de Brewferm variant van een inmaakketel.

Brewferm elektrische brouwketel

(ja ze zijn elders goedkoper te vinden)

db

dayfox

Klopt, zo'n een bedoel ik. Is dit in principe niet hetzelfde?
En heb iets gedaan met instellingen, weet nie of t goed is

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.