Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Installatie uitbreiden

Gestart door Muldermans, 07-08-2008 21:25 u

Vorige topic - Volgende topic

Muldermans

Hoe vaker ik dit forum bekijk des te meer interesse ik krijg om een betere brouwinstallatie te maken/kopen, hier zal mijn vriendin ook een stuk vrolijker van worden daar een goede installatie niet zoveel knoeierij in de keuken tot gevolg heeft.
Ik zat te denken om eerst maar eens een paar fusten bij de slijter te kopen, zodat ik een RVS gistingsvat heb en een grote RVS kookketel (waar ik later het maisschen in kan doen) Verder kan ik voor zo'n vat ook alvast een hevelfilter maken.

Mocht iemand tips hebben om stapsgewijs naar een grotere installatie te gaan dan houd ik me van harte aanbevolen, want er is geen budget om het in 1 keer te doen.

Groet
Marijn

Oscar

Marijn, koop een paar gamellen. Ik heb ze zelf niet, maar als ik die dingen zo zie zijn ze rete praktisch.  :duimop: En slechts €27,- per stuk (toch?).

Herman

Yep, enne fusten kopen lukt je hooguit op de schroothoop (van Simmeren, Groningen bijv.). Fusten van de slijter ombouwen is not done, aangezien het statiegeld betreft en het geen eigendom van je wordt.

Wellicht is er binnen het gilde nog wel iets van jouw gading.

Muldermans

Is de statiegeld prijs van een leeg fust geen 30 euri? Een slijter zit hier wel en die gamellen moet je uit het zuiden des lands halen geloof ik (wat ik op het forum vond) Daar mijn oude audi niet voor 6 euro op en neer rijdt van Stadskanaal naar beneden de rivieren kan ik het met een fust ook wel af denk ik... Of iemand moet een beter voorstel hebben, of een negatieve ervaring met fusten.

Gr Marijn die nu een Grolsch dunkel Weizen opentrekt.

Oscar

Citaat van: Muldermans op 07-08-2008  21:39 uen die gamellen moet je uit het zuiden des lands halen geloof ik

Als je geduld hebt... In oktober is er weer en Hobbybrouwen dag in Oss. Dan komt die gamellenboer ook vast wel weer.( ::))  Regel dat je vriendin rijdt, kun jij je gamellen kopen en gezellig biertjes tikken met ons. Menno neemt zijn vrouw ook mee, dus die kunnen dan gezellig kwebbelen.  :D :D Lijkt je dat geen goede deal?  ;D

Muldermans

Hallo Buurman brouwer :)

Inderdaad je hebt gelijk, dat is inderdaad not done en nog een beetje aso ook :verbergen:

Is het mogelijk om via jullie website een oproepje te plaatsen? Ik zal ook eens kijken of die gamellen verstuurd kunnen worden.
 :denken: :denken:

Ik vermoed dat er wel een oplossing komt :D

Gr,  :proost: Het Grolschje smaakt niet onverdienstelijk. Ik merk trouwens dat sinds ik dit forum bekijk mijn bieren ook beter leer te waarderen. Bier is eigenlijk een mooier drankje dan dat ik me altijd voor hield..

Muldermans

Hey Oscar,

Wel een goede deal!  :proost2: Alleen vrees ik dat ik wel zelf moet rijden daar ik de enige met een rijbewijs ben...

Oscar

Citaat van: Muldermans op 07-08-2008  21:52 udaar ik de enige met een rijbewijs ben...

Ze heeft nog 2 maanden, dat moet kunnen...

Muldermans

Vanmorgen contact gehad met Van Simmeren in Groningen, maar helaas, deze hebben alleen grote vaten van de zuivelindustrie, dus voor enkele hectoliters... of meer.

RobinB

Hey Marijn,
Ook het naar Geldrop heen en weer rijden is mijns inziens nog goedkoper dan andere RVS-ketels van hetzelfde formaat! Die €29,- per ketel is echt goedkoop voor wat je ervoor krijgt! En als je er een uitje van maakt via bijvoorbeeld La Trappe, ook geen weggegooide dag!

Mocht je nog een HERMS willen bekijken, dan ben ik denk ik de dichtsbijzijnde (Grunn)?
Maar vanaf morgen een weekje op vakantie ;)

Muldermans

In stad kom ik nog wel eens, dus lijkt me leuk om een keer te komen kijken.

Inderdaad, de andere prijzen die ik voor RVS zie is toch wel behoorlijk en dan kan ik makkelijk effe op en neer kachelen, ik neem aan dat er nog wel een voorraadje is dus dan heeft het nog niet zo vreselijke haast.
Een schrootmolen heb waarschijnlijk al wel, een oude handgraan molen, moet wel een beetje opgeknapt worden, maar schroten wil hiermee zeker, hopen dat het doorgaat :)

Gr
Marijn

Muldermans

Krijg net een mailtje van iemand die twee weckketels voor me heeft, alleen zit er op de bodem een kleine beschadiging in de emaille. Is dit een probleem bij het koken? Of zeggen jullie, niet doen.

Jacques

Een kleine beschadiging is geen probleem. Wat lastiger kan het zijn als hele stukken emaille weg is. Je zou dan bieren kunnen gaan krijgen met een metaalachtige smaak. In de regel valt het allemaal reuze mee.

Glorfindel

Citaat van: Oscar op 07-08-2008  21:29 uMarijn, koop een paar gamellen..... En slechts €27,- per stuk (toch?).

Hier het betreffende bedrijf. Kijk onder diversen. Helaas is de prijs behoorlijk omhoog gegaan. Ze kosten nu € 40 per stuk  :(

Muldermans

Ik krijg net een mailtje, dat de voorraad nog beperkt is... Waarschijnlijk ga ik dinsdag die kant even op (als alles doorgaat)

edit:
:weetniet: Helaas gaat het niet door :-[

Muldermans

Vanavond met William kortgesloten dat ik wat spullen van hem ga overnemen, namelijk een schrootmolen en een koeler :proost2:

op naar het echte werk en de ketels :)

Menno

Citaat van: Oscar op 07-08-2008  21:43 uMenno neemt zijn vrouw ook mee, dus die kunnen dan gezellig kwebbelen.  :D :D Lijkt je dat geen goede deal?  ;D
Nou, met inmiddels drie kids kan het wel eens een poging worden "het-record-het-meest-héén-en-weer-treinen-naar-huis" te verbreken! ;D Wie heeft dat ook alweer op zijn naam? ::) :slaperig:

Citaat van: Glorfindel op 08-08-2008  17:29 uHelaas is de prijs behoorlijk omhoog gegaan. Ze kosten nu € 40 per stuk  :(
Dat is inderdaad schrikken! :'(
Mogelijk dat men in Oss een deal met de 'gamellen-man' kan maken, als hij naar de MTG/Hobbybrouwen.nl-dag komt? Ik vind €40,- een best bedrag geworden. Zeker omdat ze kort geleden inderdaad 'nog maar' €27,- waren... :-\

Jacques

De gamellenman is gewoon een handelaar in oude metalen. De prijzen daarvan zijn de laatste tijd flink omhoog gegaan. Die man is natuurlijk geen dief van zijn eigen portemonnee.

Muldermans

Inmiddels heb een weckketel van 30L op de kop getikt, precies genoeg capaciteit voor mij, wil doorgaans niet meer dan 20L brouwen. Een tweede ketel is ook in aantocht (als de deal doorgaat).
Jacques heeft wel gelijk denk ik, de koperprijs is ineens ook weer enorm gestegen (Als ze de bliksemafleider van mijn molen maar niet weer jatten....)

Groet
Marijn die geniet van de gistaroma's in de kast.

KJ!

Citaat van: Glorfindel op 08-08-2008  17:29 uHier het betreffende bedrijf. Kijk onder diversen. Helaas is de prijs behoorlijk omhoog gegaan. Ze kosten nu € 40 per stuk  :(

Ik heb nog een paar gamellen te koop gevonden voor 20 euri...

Linkje: http://www.landleven.nl/vraag_en_aanbod/id1501-5212

"Te koop: twee gamellen, past precies 25 kilo voer in, ook leuk als tuindecoratie, i.z.g.st. met afsluitbare deksel, buitenkant gegalvaniseerd en binnenkant lijkt op rvs, vr.pr. € 20,- per stuk. Tel. 0487 – 56 24 01. "

Muldermans

Kijk, dat is interessant! Dank!

Vergelijkbare Topics (7)

3846

Reacties: 30
Gelezen: 17929

30810

Reacties: 3
Gelezen: 1490

22182

Reacties: 15
Gelezen: 6638

19500

Reacties: 11
Gelezen: 4908

16378

Reacties: 49
Gelezen: 17985

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.