Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Tapkraantje RVS voor bottelemmer

Gestart door Heisenberg, 19-11-2018 07:16 u

Vorige topic - Volgende topic

Heisenberg

Hallo mede-hobbybrouwers,

Ik wil graag een RVS bolkraantje aanschaffen voor mijn bottelemmer. Nu kwam ik deze tegen. De prijs valt me 100% mee. Wat denken jullie? Is dat wat? Ik vind die plastic kraantjes helemaal niks.

Heisenberg

Bedankt voor de link. Scheelt inderdaad nogal wat.

Guppie

Lijkt me zelfs hetzelfde kraantje te wezen

haicoterbeek

AliExpress is mijn beste vriend! Bijna alle hardware die hier in de winkel ligt, wordt geproduceerd in China.
De levertijd is tegenwoordig binnen 14 dagen. Tot nu toe heb ik alles ( en dat is best veel) netjes ontvangen.

Heisenberg

Citaat van: haicoterbeek op 19-11-2018  15:20 uAliExpress is mijn beste vriend! Bijna alle hardware die hier in de winkel ligt, wordt geproduceerd in China
Klopt. Ik heb er daar 1 besteld. Scheelt me teveel...

haicoterbeek

Citaat van: Heisenberg op 19-11-2018  15:23 uKlopt. Ik heb er daar 1 besteld. Scheelt me teveel...
Goede keus! Kwaliteit van Chinees spul valt ook niet meer over te twisten. Zeker niet als je kijkt naar prijs/kwaliteit
Ik bestel eigenlijk alleen nog mout, gist en hop in Nederland.

Serge VL

haicoterbeek

Citaat van: Serge VL op 19-11-2018  15:28 uJe kan er betere een aseptisch kraantje opzetten dat je volledig eenvoudig kan demonteren en waar een silicone slang op past
https://nl.aliexpress.com/item/1-2-Thread-Sampling-Valve-Hose-ferrule-Sanitary-Aseptic-Sampling-vavle-Sampling-vavle/32345041131.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dlsHoQa
Het gaat om een kraantje aan een bottelemmer.

Serge VL

Citaat van: haicoterbeek op 19-11-2018  17:49 uHet gaat om een kraantje aan een bottelemmer.
Natuurlijk past ook, mits een moer aan de binnenzijde

Heisenberg

Er hoeft geen siliconenslang aan te passen. Ik bottel altijd via het kraantje rechtstreeks in de fles. Ik heb laatst zo´n plastic kraantje gedemonteerd maar daarna gaat ie heel stroef. Misschien deed ik iets verkeerd maar toch...

Serge VL

Citaat van: Heisenberg op 19-11-2018  18:22 uEr hoeft geen siliconenslang aan te passen. Ik bottel altijd via het kraantje rechtstreeks in de fles. Ik heb laatst zo´n plastic kraantje gedemonteerd maar daarna gaat ie heel stroef. Misschien deed ik iets verkeerd maar toch...
Dan is het kraantje dat je zelf voorstelde een goede optie.

Eric v B

Citaat van: Guppie op 19-11-2018  14:37 uLijkt me zelfs hetzelfde kraantje te wezen
Jazeker, Chinezen kunnen beter kopiëren dan de copiers van OCÉ/Cannon.  ;)

haicoterbeek

Citaat van: Eric v B op 20-11-2018  12:46 uJazeker, Chinezen kunnen beter kopiëren dan de copiers van OCÉ/Cannon.  ;)
Beter goed gejat! Dan slecht bedacht!

Guppie

Citaat van: Eric v B op 20-11-2018  12:46 uJazeker, Chinezen kunnen beter kopiëren dan de copiers van OCÉ/Cannon.  ;)

Tja of die handelaar besteld ook bij ome Ali ;-)

haicoterbeek

Nou nog één dan!

"Koop elders niet, wat AliExpress U biedt"

Winne2

Citaat van: Heisenberg op 19-11-2018  18:22 uEr hoeft geen siliconenslang aan te passen. Ik bottel altijd via het kraantje rechtstreeks in de fles. Ik heb laatst zo´n plastic kraantje gedemonteerd maar daarna gaat ie heel stroef. Misschien deed ik iets verkeerd maar toch...

Misschien toch wel, of een bottelpijpje, minder schuimvorming en zuurstofinslag. Of valt dat mee?
 Voeg jij bottelsuiker toe aan de fles?!

dirk

Citaat van: Heisenberg op 19-11-2018  18:22 uMisschien deed ik iets verkeerd maar toch...

Dat kunststof kraantje is conisch, en als je hem daarna verkeerd in elkaar zet gaat ie inderdaad wat stroever. Trouwens voor stroevigheid kun je altijd wat siliconenvet OKS 1110 gebruiken.

Vind dat alibabababa kraantje niet veel beter, aangezien je deze ook niet kunt demonteren. Neem dan een ' sanitary sample valve' o.i.d.

CeesM

Citaat van: dirk op 20-11-2018  13:49 uVind dat alibabababa kraantje niet veel beter, aangezien je deze ook niet kunt demonteren. Neem dan een ' sanitary sample valve' o.i.d.
Hoe krijgen ze die kogel er dan in?

Heisenberg

Citaat van: Winne2 op 20-11-2018  13:41 uMisschien toch wel, of een bottelpijpje, minder schuimvorming en zuurstofinslag. Of valt dat mee?
 Voeg jij bottelsuiker toe aan de fles?!
Ik laat het langzaam in de fles lopen, zonder te kletteren. Gewoon heel langzaam. Kraantje schuin, flesje schuin. Heb ook zo´n bottelpijpje maar vind ik persoonlijk een onding. Na het vullen meteen dopje erop. Suiker voeg ik opgelost in kokend water toe in de bottelemmer.

haicoterbeek

Citaat van: dirk op 20-11-2018  13:49 uDat kunststof kraantje is conisch, en als je hem daarna verkeerd in elkaar zet gaat ie inderdaad wat stroever. Trouwens voor stroevigheid kun je altijd wat siliconenvet OKS 1110 gebruiken.

Vind dat alibabababa kraantje niet veel beter, aangezien je deze ook niet kunt demonteren. Neem dan een ' sanitary sample valve' o.i.d.
Wat in elkaar kan? Kan ook uit elkaar. Het is een tweedelige kogelkraan!

Op de foto een andere kraan maar het principe is gelijk.
Voor een kraan aan een bottel-emmer geen enkel bezwaar!

Heisenberg

Citaat van: haicoterbeek op 20-11-2018  19:52 uWat in elkaar kan? Kan ook uit elkaar. Het is een tweedelige kogelkraan!

Op de foto een andere kraan maar het principe is gelijk.
Voor een kraan aan een bottel-emmer geen enkel bezwaar!

Super bedankt Haico. Kijk, dat bedoelde ik nou precies. Dat is ook goed schoon te maken.

Guppie

Citaat van: Heisenberg op 20-11-2018  16:50 uIk laat het langzaam in de fles lopen, zonder te kletteren. Gewoon heel langzaam. Kraantje schuin, flesje schuin. Heb ook zo´n bottelpijpje maar vind ik persoonlijk een onding. Na het vullen meteen dopje erop. Suiker voeg ik opgelost in kokend water toe in de bottelemmer.

Doe ik ook zo, vulpijpjes blijven bij mij altijd nalekken. en het gaat enorm langzaam.

Heisenberg

Citaat van: Guppie op 20-11-2018  21:57 uDoe ik ook zo, vulpijpjes blijven bij mij altijd nalekken. en het gaat enorm langzaam.
Ja, en ik vind het schoonmaken ook zo´n gepriegel met dat veertje dat erin zit. Ik vind het helemaal niks. Ik haal die dingen altijd het liefste helemaal uit mekaar. En dat eeuwige lekken inderdaad.

dirk

Citaat van: Heisenberg op 20-11-2018  22:02 uJa, en ik vind het schoonmaken ook zo´n gepriegel met dat veertje dat erin zit.

Hoe zo dan? Dat ding trek je zo uit elkaar zonder gereedschap, wel moet je daarvoor de einde' s 1x even in heet water dompelen, want ze zijn in elkaar geperst. Wel oppassen dat het niet te heet gaat PS (Polystyreen) vervormt bij meer dan 95ºC Daarna trek je het zo uit elkaar met de handen.

Citaat van: Heisenberg op 20-11-2018  22:02 uIk vind het helemaal niks. Ik haal die dingen altijd het liefste helemaal uit mekaar. En dat eeuwige lekken inderdaad.

Lekken doet hij hier ook, maar dat zijn maar 5 drupjes of zo, daar kan ik me echt niet druk om maken.

Citaat van: haicoterbeek op 20-11-2018  19:54 uWat in elkaar kan? Kan ook uit elkaar. Het is een tweedelige kogelkraan!

Als je dat zegt, dan ben ik ook wel benieuwd hoe je deze kan demonteren. :weetniet:

Ik krijg hem wel voldoende schoon, ik stop hem na gebruik in een ultrasoonbadje met wat Enzybrew.

Vergelijkbare Topics (7)

17652

Reacties: 109
Gelezen: 51941

3343

Reacties: 22
Gelezen: 19610

34519

Reacties: 3
Gelezen: 1292

25781

Reacties: 6
Gelezen: 2114

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.