Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gebruik Soda Kegs

Gestart door erwinl, 10-10-2017 20:47 u

Vorige topic - Volgende topic

erwinl

Goednavond allen,

Uiteraard is er al veel geschreven over soda kegs maar ik blijf toch met de volgende vragen zitten.

- momenteel staat mijn keg op 2 bar om geforceerd te carboniseren, hoelaang duurt het normaal voordat jullie terug gaan naar tapdruk of laat je hem op de geforceerde druk staan.
- Als je na een avondje tappen heerlijk naar je bedje gaat maar er nog bier in het vat zit (Dit kan de beste overkomen) verhoog je dan de druk weer naar bijvoorbeeld 2 bar of laat je hem op tapdruk?

bierfan

Ik heb hem altijd op 1 bar (of iets minder) bij 6 graden staan.
Dus tapdruk en carbonisatie druk zijn bij mij hetzelfde.

hansHalberstadt

Bij mij idem 7 graden ca 0.9-1 BAR. als je al iets doet met de druk dan kun je die beter iets verlagen als je niet tapt. Dan tap je minder schuim als je tapt onder iets hogere druk dan de bewaardruk. 

Henielma

Het carboniseren doe ik op 1.6 bar gedurende een dag of drie op 6 ºC  daarna naar 1.2 bar bij 6 ºC  waar het fust zolang die aangesloten is op staat. Vaak is dat meer dan twee maanden.

Martijn0172

Ik wil me ook eens gaan verdiepen in Kegs. Nu weet ik dat er heel veel op dit forum er over te vinden is maar is er ook informatie voor echte "beginners" zoals een mooi topic dat iemand weet?

Peterrr

Ik keg nu ook sinds een maandje, maar een goed topic heb ik ook nog niet echt gezien.

grt peter

Erick

Citaat van: Erick op 26-07-2017  10:02 uDeze pdf heeft mij geholpen alle mogelijkheden goed te begrijpen:
http://beersmith.com/kegging.pdf
 :degroeten:

erwinl

Super, dank je!

Citaat van: Erick op 11-10-2017  10:09 u

Martijn0172

Dank voor de link, ik ga er eens naar kijken

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.