Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vullen met een pomp

Gestart door dimitri.bourgois, 19-10-2016 21:58 u

Vorige topic - Volgende topic

dimitri.bourgois

Hallo,

Ik kocht het afvultoestel bekken van Brouwland.
Het bier uit het gistvat moet gravitair afvloeien naar de plastiek reservoir van het bekken om zo te kunnen vullen.

Echter staat dit bekken reeds op tafelhoogte, dus moet mijn vat nog eens hoger staan en dit wens ik niet wegen teveel gewicht te heffen omhoog.
Nu had ik graag geweten als er personen zijn die kennis hebben van het vullen met een pompsysteem.

Zo kan mijn gistvat blijven staan, en mits het verpompen van het bier naar het plastiek bakje kan het bakje zo gevuld worden.

Ik kan vervolgens de pomp aansturen (starten, stoppen) op het niveau van het bakje.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

seed7

Gebruik een (rvs) vlotter met een elektrisch contact om je pomp te sturen.

Ingo

dimitri.bourgois

Mag en kan dit systeem gebruikt worden voor het vullen?
Hoe groot is de kans op infecties en dergelijke bij gebruik maken van een pomp om te vullen.
Momenteel heb ik altijd zo een afvulpijpje gebruikt, maar dit was altijd wat brielen...

seed7

Citaat van: dimitri.bourgois op 19-10-2016  22:43 uMAg en kan dit systeem gebruikt worden voor het vullen ?
Hoe groot is de kans op infecties en dergelijke bij gebruik maken van een pomp om te vullen.
Momenteel heb ik altijd zo een afvulpijpje gebruikt, maar dit was altijd wat brielen ...

Of je nu communicerende vaten of een "gestuurde" pomp gebruikt is denk ik om het even.

Schoonmaken en desinfecteren moet je toch, wat je ook gebruikt. Maar, inderdaad, de afvulapparatuur is de grootste bron van ellende in het hele proces. Dus hoe eenvoudiger hoe beter. Een simpel magneetgekoppeld pompje hoeft met de juiste middelen geen probleem te leveren en kan zelfs helpen bij het schoonmaken (middel rond popen)

Ingo

Serge VL

Citaat van: seed7 op 19-10-2016  23:09 u. Een simpel magneetgekoppeld pompje hoeft met de juiste middelen geen probleem te leveren en kan zelfs helpen bij het schoonmaken (middel rond popen)
Een mooi voorbeeld van een magneet gekoppeld pompje dat eenvoudig reinigbaar is (en nog betaalbaar): http://www.pumpendiscounter.de/ReigaGbR-p1051h290s319-Laing-ecocirc-E1-15-.html

De HaAn

Citaat van: seed7 op 19-10-2016  23:09 uOf je nu communicerende vaten of een "gestuurde" pomp gebruikt is denk ik om het even.

Schoonmaken en desinfecteren moet je toch, wat je ook gebruikt. Maar, inderdaad, de afvulapparatuur is de grootste bron van ellende in het hele proces. Dus hoe eenvoudiger hoe beter. Een simpel magneetgekoppeld pompje hoeft met de juiste middelen geen probleem te leveren en kan zelfs helpen bij het schoonmaken (middel rond popen)

Ingo
Voor de prijs van dit pompje is het misschien wel interessant om een elektrische lier te kopen kun je je bier van omhoog lieren en gewoon afhevelen met een vlotten dus ook geen elektrische aansturing van de pomp

succes
Hans

Vergelijkbare Topics (7)

31653

Gestart door orangeloo

Reacties: 6
Gelezen: 1978

41428

Reacties: 23
Gelezen: 2937

33863

Reacties: 37
Gelezen: 7113

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.