Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vat gekregen, kan ik deze als gistvat gebruiken?

Gestart door Fermon, 14-09-2016 16:17 u

Vorige topic - Volgende topic

Fermon

Van vrienden kreeg ik vandaag een vat met schroefdeksel, ze zeiden volgens mij kan je dit mooi als gistvat gebruiken want deze is voedsel geschikt. (Heeft soep in gezeten).

Maar nu vraag ik mij af of deze ook geschikt is voor bier(alcohol).
Het vat heeft een volume van ongeveer16 liter en is daarom voor mij zeer geschikt voor de nagisting.

Thamerdal

Ja hoor, deze Curtec vaatjes worden veel als vergistingsvat gebruikt door hobbybrouwers.

Fermon

Citaat van: Thamerdal op 14-09-2016  16:19 uJa hoor, deze Curtec vaatjes worden veel als vergistingsvat gebruikt door hobbybrouwers.

Mooi snel antwoord ;D, dank je.
Ben er blij mee, nu kan ik mijn volume wat opschroeven.
Ik kan ongeveer 17 liter max brouwen, voor de hoofdgisting heb ik een 30 liter vat, en voor de nagisting een mandfles van 10 liter.
Dus ik brouwde altijd maar max 13 liter.

De Rentmeester

Wel even letten op de afsluitring. Deze moet ook schoongemaakt worden. Pas ook op voor krassen aan de binnenzijde daar kan vuil inzitten dat wat moeilijker te verwijderen valt. Dus nooit schoonmaken met schuurspons of zoiets dergelijks. Verder zijn deze vaten goed te gebruiken als de hygiƫneregels respecteert.

Fermon

Citaat van: De Rentmeester op 14-09-2016  16:27 uWel even letten op de afsluitring. Deze moet ook schoongemaakt worden. Pas ook op voor krassen aan de binnenzijde daar kan vuil inzitten dat wat moeilijker te verwijderen valt. Dus nooit schoonmaken met schuurspons of zoiets dergelijks. Verder zijn deze vaten goed te gebruiken als de hygiĆ«neregels respecteert.

Daar ben ik zeker van op de hoogte, je kan beter te goed schoonmaken dan net iets te weinig, hetzelfde geldt voor desinfecteren.
Het vat is mooi glad van binnen, geen krasje te vinden. :brouwen:

Vergelijkbare Topics (7)

26398

Gestart door homoeccentricus

Reacties: 5
Gelezen: 3606

15147

Reacties: 31
Gelezen: 11796

34557

Reacties: 4
Gelezen: 1708

29220

Reacties: 7
Gelezen: 3847

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.