Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Is dit een goed schrootmolen? (Van der Kooy)

Gestart door Brouwerke94, 16-05-2016 12:23 u

Vorige topic - Volgende topic

Brouwerke94

Hallo allemaal,

Ik ben beginnend brouwer en ben opzoek naar een schrootmolen.
Ik kwam deze tegen op de website van Van der Kooy: ( 10% korting met pinksteren dus ±90 euro)
http://www.vanderkooyjubbega.nl/bierbrouwen/brouwen/schroten/moutmolen-3359.html

Heeft iemand ervaring met deze schrootmolen?
Op de website van Van der Kooy is er ook een te koop voor 155 euro, maar ik weet het verschil niet.

Groet,
Brouwerke

JAVAL

Ik heb hem zelf ook al jaren. Prima molen, ik gebruik hem met mijn accuschroefmachine. krijg je geen spijt van!
Jaap

Brouwerke94

Bedankt voor je reactie JAVAL.

Ik kan ook een schijvenmolen kopen, dat scheelt weer 40 euro, maar ik hoor verhalen dat het rendement met een schijvenmolen niet zo hoog is?

JAVAL

Een schijvenmolen maalt de mout, en breekt ook veel van de kafjes af, waardoor je filterbed minder effectief is. Een walsenmolen kneust en breekt de meellichamen maar laat een veel groter deel van de kafjes heel, en levert daardoor een effectiever filterbed.
Jaap

EvdBroek

Citaat van: Brouwerke94 op 16-05-2016  13:00 uBedankt voor je reactie JAVAL.

Ik kan ook een schijvenmolen kopen, dat scheelt weer 40 euro, maar ik hoor verhalen dat het rendement met een schijvenmolen niet zo hoog is?
Je kunt ongeveer dezelfde walsmolen ook voor minder kopen bij hobbybrouwshop

Brouwerke94

Citaat van: EvdBroek op 16-05-2016  14:18 uJe kunt ongeveer dezelfde walsmolen ook voor minder kopen bij hobbybrouwshop

Ja dat zag ik ook, maar tijdens de pinksterdagen krijgt men 10% korting bij Van der Kooy, dus de prijs is nagenoegen hetzelfde.
Ook krijg ik bij Van der Kooy 3 jaar garantie op de moutmolen, dat zie ik bij hobbybrouwshop niet staan.
Ik heb ook nog wat ander materiaal nodig wat hobbybrouwshop niet verkoopt en 2x verzendkosten betalen zie ik niet zitten, dus het wordt vanderk

Vergelijkbare Topics (7)

40792

Reacties: 46
Gelezen: 4817

26037

Reacties: 4
Gelezen: 2292

30889

Reacties: 13
Gelezen: 4529

16920

Reacties: 6
Gelezen: 8421

35210

Reacties: 7
Gelezen: 1919

20950

Reacties: 19
Gelezen: 10195

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.