Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gezocht moutpijp voor een Klarstein 30 ketel

Gestart door Feiking, 28-02-2016 13:38 u

Vorige topic - Volgende topic

Feiking

Hallo Ik brouw al een jaar met een Klarstein 30 en dat bevalt mij prima. Om het bouwproces wat te kunnen versnellen  vroeg ik mij af of iemand voor deze ketel ooit een moutpijp heeft gebruikt. Past de moutpijp van een Brewferm 25 hier toevallig ook in?

J-R

Met een aantal brouwers van dit forum hebben we onlangs iets soortgelijks (een moutkorf) laten maken in China.
Zie info hier:  http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30297.0.html.

beermenke

Waarom de zijkant ook een zeef? Heb je voldoende doorstroom door het wort?
Ik heb alleen sleuven in de bodem van mijn maishpan.

J-R

Citaat van: beermenke op 29-02-2016  18:15 uWaarom de zijkant ook een zeef? Heb je voldoende doorstroom door het wort?

Het is een RVS versie van een moutzak (brew in a bag, BIAB). Niet helemaal vergeljkbaar met een moutpijp zoals in een Speidel of Klarstein.
Bij de BIAB methode zit het mout naar mijn idee minder 'opgesloten'. Vergelijkbaar met de klassieke maischmethode. Doorstroom zorg je voor door te roeren en/of rond te pompen.

Groeten Jorg.

NaahedetleJ

Ik zie dat er leden zijn die iets als dit hebben gekocht. Ik zoek net als eerste vraagsteller een rvs versie van de BIAB voor de Klarstein Beerfest.
Ergens een kant en klaar ding te vinden?

Vergelijkbare Topics (7)

43036

Gestart door Niels98

Reacties: 7
Gelezen: 1173

20164

Reacties: 14
Gelezen: 6370

35781

Reacties: 2
Gelezen: 998

24801

Gestart door orangeloo

Reacties: 76
Gelezen: 41185

5605

Reacties: 13
Gelezen: 5503

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.