Ombouwen bestaand recept naar een die voor Speidel Braumeister bruikbaar is

Gestart door Meskers, 15-02-2016 11:04 u

Vorige topic - Volgende topic

Meskers

Goedendag,

Sinds enige tijd hebben we een 20 L Speidel Braumeister staan, maar we blijven het toch een probleem vinden om een bestaand recept bijvoorbeeld 10L om te zetten naar 1 die voor een Braumeister bruikbaar is. Dit ook vanwege de hoeveelheid brouwwater die er minimaal blijkbaar gebruikt moet worden.

Wie kan hier iets meer over vertellen en ons hier mee helpen?

goom

Gebruik een goed brouwprogramma.
BrouwVisie bijvoorbeeld.

Biermagneet

inderdaad goed te doen met een brouwprogramma zelf gebruik ik BrouwHulp hiervoor.

Lincolnm3

Yup gebruik een goed brouwprogramma die gebruik ik ook voor de Braumeister. Eenmaal je instellingen goed zetten en de rest is peanuts  :proost:

Meskers

Citaat van: Lincolnm3 op 15-02-2016  15:51 uYup gebruik een goed brouwprogramma die gebruik ik ook voor de Braumeister. Eenmaal je instellingen goed zetten en de rest is peanuts  :proost:

Welk brouwprogramma gebruik je en wat zijn je instellingen die je ingevoerd hebt voor de Braumeister? Ik heb dus een 20 L Braumeister.

Heb zelf BrouwVisie 2.0.

William

Met onderstaande BrouwHulp settings gaat het bij mij prima. BrouwHulp geeft met kleurtjes aan wanneer het fout gaat (naar de bovengrens).

Lincolnm3

Meskers

Citaat van: William op 15-02-2016  16:47 uMet onderstaande BrouwHulp settings gaat het bij mij prima. BrouwHulp geeft met kleurtjes aan wanneer het fout gaat (naar de bovengrens).

Ik heb dit nu op mijn Appeltje geinstalleerd en ga het aankomende Zaterdag denk ik proberen. Heb de gegevens van Speidel geinstalleerd en een 10 L recept werd automatisch na importeren naar 19,6 L gezet incl bijna 23 L maischwater. Ben benieuwd.

Dank alvast.

Wallie

Ik kom regelmatig de instellingen van een 20 L tegen.
Heeft iemand deze ook van een 50 L?

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.