Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat is het beste alternarief voor tappen zonder soda kegs?

Gestart door mvbrewery, 27-01-2016 18:27 u

Vorige topic - Volgende topic

mvbrewery

Beste medebrouwers,

Na het bottelen op flessen wil ik ook graag een deel op fust bottelen. Alleen de hele soda keg installatie is redelijk duur voor mij en ik wil graag vaatjes gebruiken die onder de 10 liter zitten.

De installatie die ik zoek moet dus vaatjes van 4,5 of 6 liter hebben en de prijs moet nieuw of 2e hands rond de 100 euro liggen.
Nu heb ik al op het forum rondgekeken en er zijn veel alternatieven alleen vroeg ik me af welke de beste is.

Ik heb zelf een perfect draf en een krups beertender en zag dat je de vaatjes om kon bouwen. Alleen zonder zak de vaatjes vullen lijkt mij misschien niet het beste plan omdat ze hier niet voor gemaakt zijn ? En met zak lukt het me niet goed om ze te vullen. Ook heb ik het probleem dat als ik het bier drink wat in de vaatjes zit als je het koopt zeer anders smaakt en naar mijn gevoel in het bier veel minder koolzuur zit. Ik weet niet als dit met het zelf bottelen ook is ?

Nu heb ik ook de wunderbar gezien met de zelf te vullen vaatjes van Brouwmarkt en de tap voor op de vaatjes van Brouwmarkt.

En er zullen vast nog meer opties zijn maar ik vroeg me af wat nu de beste en een betaalbare manier is. Iets wat het best voor de smaak is. Want ik neem aan dat er voor de houdbaarheid niet echt veel goede alternatieven zijn en dat als je geen soda keg gebruikt het vaatje toch binnen een paar dagen leeg gedronken moet worden?

Dit zou me erg helpen omdat ik de smaak van het bier natuurlijk niet wil verpesten.

Groet,
Vincent

Henielma

Ik zou toch 9,45 liter soda kegs overwegen. Is maar 3 liter meer en eventueel kan je die 3 liter met koolzuur vullen en heb je de 6 liter die je wil. Naar mijn idee zijn die blikken 5 liter vaatjes weggegooid geld. Beter iets langer sparen en direct iets kopen waar je de rest van je leven mee vooruit kan.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.