Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Inox (RVS) gistvat voor 55 liter bier

Gestart door buckshot, 20-12-2013 14:39 u

Vorige topic - Volgende topic

buckshot

Iemand ervaring hiermee?

Lijkt me een mooie budgetoplossing.
Alleen twijfel ik aan het waterslotsysteem, bijvoorbeeld als je het deksel zou willen afhalen (waterdruppels).

arluijen

Voor de duidelijkheid: Dit is een CCT van kunststof. Toch?

Link

buckshot

Ja inderdaad, van kunststof.

Ok ben aan het twijfelen tussen deze en een vlakbodem RVS vat met vlottende deksel.

Ik ben er nog niet uit, maar ik wil de ervaringen van deze kunststof en eventueel ook het RVS vat weten.
RVS is beter natuurlijk, maar met een vlakke bodem moet ik nog hevelen, en met deze cct niet.
Maar ik maak me vooral zorgen om de deksels, bij de ene zit het waterslot via de rand van het deksel,
Bij de rvs is het met een pomp, sluit dit echt wel goed af bijvoorbeeld en wat qua hygiëne?

Etn82

Waarom niet een budget CCT van Brouwmarkt? Voor een kleine € 300,- heb je een 50 liter RVS CCT.

buckshot

Ik zou graag 55 liter brouwen en dan is 50 liter te klein voor de vergisting.

Herman

Voor 55 liter is ook 65 liter te weinig.

buckshot

Citaat van: Herman op 20-12-2013  20:51 uVoor 55 liter is ook 65 liter te weinig.

Denk je?
Misschien beter dan voor een 75 liter rvs vat gaan met vlakke bodem en vlottend deksel?
http://www.Brouwmarkt.nl/vat-vlakbodem-vlottende-deksel-kraan-rvs-inox-75-liter-p-5005000.html

Etn82

Of een 100 liter CCT. Kost wel meer dan die 75 liter vlakbodem, maar dan heb je wel een cct.

Broeder Tuk

Als ik het goed heb dan hebben die 50 liter cct`s van Brouwmarkt een inhoud van 70 liter. Dus daar kun je wel 55 liter in vergisten. Maar ik zou het voor de zekerheid even na vragen.

bierhenkie

Voor 369 euri heb je een 100 liter versie. Ben je in een keer klaar!

buckshot

Citaat van: bierhenkie op 21-12-2013  12:15 uVoor 369 euri heb je een 100 liter versie. Ben je in een keer klaar!

En geeft de vrije ruimte tijdens de lagering dan geen probleem?

buckshot

vat inox vlot.deksel konische bodem 100 l    017.781.100    € 440,61

Aangezien de Speidel toch niet zo een goede keuze is volgens de reacties heb ik het volgende vat gezien.
Deze bij Brouwland is wat duurder, maar je kan de vrije ruimte aanpassen, is dit misschien een beter keuze, iemand ervaring hiermee?

buckshot

Aangezien ik ben afgeweken van de Speidel heb ik de titel even aangepast.

Vergelijkbare Topics (7)

11462

Reacties: 1
Gelezen: 2015

33149

Reacties: 20
Gelezen: 4794

31984

Reacties: 3
Gelezen: 2369

41921

Reacties: 2
Gelezen: 938

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.