Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

NC Kegs

Gestart door Etn82, 27-06-2013 20:30 u

Vorige topic - Volgende topic

Etn82

Nu ik een troste bezitter ben van 4 Corneys (NC), ben ik aan het uitzoeken wat ik allemaal nodig heb om mijn eigen tapkoelkast te fabriceren.

Een koekast heb ik inmiddels gevonden op Marktplaats, die ga ik zaterdag ophalen. Een tapzuil wil ik zelf gaan maken van een stuk PVC pijp (Naar voorbeeld uit de BYO).

Maar sommige spullen moet ik gaan bestellen. Zo moet je koppelingen voor het koolzuur en het bier hebben. Maar hier heb je verschillende soorten in. Je hebt namelijk koppelingen met draad en met een slangpilaar (zie foto's)

Nu ben ik benieuwd welke jullie hebben, en waarom? En weet iemand of de koppelingen met draad passen op de standaard draad waarmee de meeste tapkoppen worden aangesloten? Want dan zou je je corney gemakkelijk kunnen aansluiten op vrijwel alle tapinstallaties (handig voor feestjes).

:brouwen:

koffie

Persoonlijk zou ik ze zo maken dat je de koppelingen aan de standaard schroefdraad vastmaakt (bier 5/8", CO2 3/4") zodat je klaar voor de toekomst bent.
Bij Candirect.de hebben ze koppelingen met de juiste draad.
Heb je al een CO2 fles en een manometer/drukregelaar?

Etn82

Citaat van: koffie op 27-06-2013  20:34 uPersoonlijk zou ik ze zo maken dat je de koppelingen aan de standaard schroefdraad vastmaakt (bier 5/8", CO2 3/4") zodat je klaar voor de toekomst bent.
Bij Candirect.de hebben ze koppelingen met de juiste draad.
Heb je al een CO2 fles en een manometer/drukregelaar?

Dus de kranen met draad. Ik heb nog geen CO2 fles en manometer. Mijn broer heeft een cafe, dus ws. zal ik via hem een fles aanschaffen. Maar voor een manometer houd ik mijn aanbevolen!

Albertus

Koop koppelingen (de grijze,voor CO2) met een terugslagventiel.  Vooral belangrijk wanneer je meerdere vaten aan één reduceer hangt.

Bert

Etn82

Citaat van: Albertus op 27-06-2013  20:45 uKoop koppelingen (de grijze,voor CO2) met een terugslagventiel.  Vooral belangrijk wanneer je meerdere vaten aan één reduceer hangt.

Bert

Het is wel mijn bedoeling om twee fusten in de tapkast te plaatsen. Dus bedankt voor de tip! Maar heb je misschien ook een bestelnummer bij Candirect, want ik kan ze zo 123 niet vinden.

koffie

CO2-Kupplung NC, Kunstst., Rückschl., 3/4" AG
Bestellnummer: 75491974

Kunststoff-Kupplung Bier NC 5/8"
Bestellnummer: 74000001

Etn82

Poe hee, die zijn wel een stuk duurder ook meteen. Welk voordeel heb je er eigenlijk van?

koffie

Dat je met je kegs en koppelingen bij elke standaard leidingen terecht kunt (en zij bij jou)

Oscar

Neem deze, Dus NC koppelingen met 5/8" schroefdraad. Zodoende kun je ook gewoon de standaard slangen kopen en ben je compatible met de andere tap systemen... :brouwen: :biersmile:

Je kunt dan dus heel makkelijk een Heineken of Grolsch koppeling op je tapsysteem aansluiten  :biersmile:

HEK

Ik ben trotse bezitter van de andere 4 kegs ;D Ben ook bezig met een koelkast met tapkraan. Ga deze waarschijnlijk aanschaffen bij tapclean. CO2 haal ik bij mijn vaste slijter. Ook ik wil naast de kegs een standaard fust aan kunnen sluiten en ben op zoek naar een paar setjes reserveonderdelen(o-ringen e.d.) voor de corny's.

Kleine_Schriek

Citaat van: Etn82 op 27-06-2013  21:31 uPoe hee, die zijn wel een stuk duurder ook meteen. Welk voordeel heb je er eigenlijk van?
En je kunt je leidingen doorspoelen met een sponsballetje. Ik ga mijn systeem ombouwen naar dit vanwege deze reden.

Etn82

Citaat van: Kleine_Schriek op 28-06-2013  13:14 uEn je kunt je leidingen doorspoelen met een sponsballetje. Ik ga mijn systeem ombouwen naar dit vanwege deze reden.

Bon, dat is wel een goede reden. Misschien toch even dieper in de buidel tasten dan  :denken:

koffie

Zeker als je broer een kroeg heeft, zou ik zorgen dat alles naadloos op zijn standaard past ;)

RobinB

Dat is niet nodig gezien je daar toch niet mag tappen... ;) ;D

koffie

Nee, maar hij zal wel links en rechts wat spulletjes overhouden :)

tjleet

Je mag toch wel tappen zolang je het niet verkoopt en de brouwer daarbij aanwezig is?

Vergelijkbare Topics (7)

17859

Reacties: 36
Gelezen: 17305

1266

Reacties: 13
Gelezen: 12067

29704

Reacties: 5
Gelezen: 2963

20966

Reacties: 39
Gelezen: 13880

13030

Reacties: 15
Gelezen: 8417

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.