Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gistvat

Gestart door Roy Kamps, 08-04-2013 13:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Roy Kamps

Beste Brouwvrienden,

Ik vraag me af of dat je een 22 liter brouwsel in een 60 liter vat mag laten vergisten?
Of is het beter om een 30 liter vat te gebruiken en waarom?

Wacht in spanning af  ::)

ps:
Heb ergens op deze site een adres http://www.pitplastics.com gevonden met gistvaten, maar de verzendkosten bleken nogal hoog te zijn. Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de leverancier en de verzendkosten zijn gewoon normaal tarief. Ong 6,80 meen ik dat hij zei voor de A-60 tank.
Die A-60 tank is 17,50 exl btw.. Dus zeer scherp geprijsd!

heijligers

22 liter in 60 litervat is geen probleem. In een 30 litervat eerder wel. Je moet voldoende kopruimte hebben om de schuimende hoofdvergisting op te vangen. Dat kan beter in het vat, dan tegen het plafond. Ooit eens een weizen van 25 liter vergist in het 60 liter vat, waar het schuim tot over de 50 liter streep kwam.  :gistsmile:

ThomasM

Ik heb een gistvat van 60 l gevuld met pakweg 40ll. Een blowofftube zou als het goed is een overstroming van schuim tegen kunnen gaan?

Roy Kamps

Heren,

Bedankt voor jullie antwoord. Dus kan beter voor het 60 liter vat gaan.

mvg Roy

RGeraads

In verband met eventuele uitbreiding in de toekomst in combinatie met de benodigde headspace is de 60 liter versie inderdaad de verstandigste keus.

JayDie

Heb je deze ook aangeschaft, Roy? Ik zie op de site zelf geen shop; direct contacten? Ook voor particulieren?

JanSt

Ik heb namelijk ook wel interesse.

Dirtbag

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,23140.0.html

Zoals daar wordt vermeld, Brouwland heeft zich er tussen gewurmd.

Ondanks dat, ik kan ze nog niet vinden op de site van Brouwland. Althans, niet met de groene deksels. Misschien dat degene met rode deksels daar ook al vandaan kwamen en dat Brouwland ze altijd al verkocht en vervolgens op zijn strepen is gaan staan.

db

bierhenkie

Citaat van: Dirtbag op 24-08-2013  14:52 uhttp://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,23140.0.html

Zoals daar wordt vermeld, Brouwland heeft zich er tussen gewurmd.

Ondanks dat, ik kan ze nog niet vinden op de site van Brouwland. Althans, niet met de groene deksels. Misschien dat degene met rode deksels daar ook al vandaan kwamen en dat Brouwland ze altijd al verkocht en vervolgens op zijn strepen is gaan staan.

db
Volgens de topicstarter kan hij ze wel gewoon kopen, dus het hele Brouwland verhaal gaat kennelijk niet op.

tjleet

Citaat van: bierhenkie op 24-08-2013  15:56 uVolgens de topicstarter kan hij ze wel gewoon kopen, dus het hele Brouwland verhaal gaat kennelijk niet op.
Behalve dat dit topic gestart is voor de melding dat Brouwland er tussen is gekomen. Dus gaat het Brouwland verhaal gewoon op.

MartijnW

Citaat van: Dirtbag op 24-08-2013  14:52 uOndanks dat, ik kan ze nog niet vinden op de site van Brouwland. Althans, niet met de groene deksels. Misschien dat degene met rode deksels daar ook al vandaan kwamen en dat Brouwland ze altijd al verkocht en vervolgens op zijn strepen is gaan staan.

db

Mijn vat van pit plastics is geleverd met een witte deksel.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.