Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Waterslot in zijkant van een emmer

Gestart door Herman987, 15-07-2012 12:23 u

Vorige topic - Volgende topic

Herman987

Om emmers te kunnen stapelen, wil ik een waterslot maken in de zijkant van een emmer. Zijn er watersloten met een bochtje, die deze constructie mogelijk maakt? Ik heb nu een bolletjes waterslot in de deksel gemonteerd, maar daardoor kan ik niet stapelen.

hansm

:idea: Een waterslot hoeft niet direct aan een emmer gemonteerd te worden. Het kan ook via een (siliconen)slangetje.

BierHenk

Een wartel in de zijkant met een slangetje in een fles of emmertje water.

Jacques

Ik snap de vraag niet helemaal denk ik.
Wil je meerdere emmers met gistend bier stapelen?

Dat zou ik niet doen, veel deksels zijn daar niet op berekend.

Als het gaat om lege emmers dan is het simpel: gewoon de deksel er af laten en stapelen. Vervolgens de deksels op elkaar stapelen zonder waterslot.

Herman987

Citaat van: Jacques op 15-07-2012  21:47 uIk snap de vraag niet helemaal denk ik.
Wil je meerdere emmers met gistend bier stapelen?

Dat zou ik niet doen, veel deksels zijn daar niet op berekend.

Als het gaat om lege emmers dan is het simpel: gewoon de deksel er af laten en stapelen. Vervolgens de deksels op elkaar stapelen zonder waterslot.

Ik wil inderdaad gistende bier-emmers stapelen.

BierHenk

Citaat van: Herman987 op 15-07-2012  23:08 uIk wil inderdaad gistende bier-emmers stapelen.
Dan is het wellicht een idee om op het deksel een plaatje (hout oid) te leggen wat net even buiten de dekselrand uitsteekt. Daar zet je dan je tweede emmer op, zodat de krachten van de tweede emmer gelijkmatig langs de wanden van de eerste emmer verdeeld worden.

Jacques

Citaat van: Herman987 op 15-07-2012  23:08 uIk wil inderdaad gistende bier-emmers stapelen.

Dat betekent dat je grotere (hogere vergistingsemmers) nodig hebt. Als het waterslot aan de zijkant moet komen kun je het beste zogenaamde blow-off maken. Dat wil zeggen een dikke slang waarvan het uiteinde in een bak met water ligt.

30cl

Ik weet niet hoeveel vaten je wilt stapelen. Ik weet ook niet hoeveel je per keer brouwt. Twee emmers op elkaar zal best gaan met op de buitenrand van het deksel een plaat wat het gewicht mooi verdeeld. Als je drie emmers wilt stapelen dan denk ik: 2 keer 20 liter = 40 kilo. Kan de wand van het onderste gistvat dat houden?

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.