Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gistvaten

Gestart door Bonfunck, 11-03-2010 19:57 u

Vorige topic - Volgende topic

Bonfunck

Dag Iedereen,

Sinds kort ben ik begonnen met bierbrouwen.
Nu heb ik nog enkele vragen omtrent gistvaten.

Voor de moment heb ik 2 inox biervaten die ik gebruik als gist vat.
Nu zou ik nog een paar gistvaten extra willen kopen, ik heb gezien dat ze op Brouwland zo plastieke gistvaten verkopen van 60liter voor 35€ (excl). Heeft hier iemand ervaring mee ?

Als er nog andere vormen van gistvaten zijn mag je dit ook gerust laten weten.

Alvast bedankt

jelle

Die vaten van Brouwland zijn prima
Zelf heb ik op dit moment een 100 liter van zo`n blauwe van overtoom ook voedselveilig en een stuk goedkoper (gratis)

Belangrijkste van een vat is voedselveilig en goed schoon te maken.

Groet Jelle

Tommie

Ik ga binnenkort zo'n 60 liter vat aanschaffen denk ik.
Alhoewel ik maar brouwsels van 20 liter maak.
Momenteel ben ik een brouwsel aan het vergisten met de Westmalle gist in zo een 'standard' emmer van 30 liter. Ik heb al twee keer de frigo (gistkast) kunnen opkuisen :echtboos:
Die Westmalle gist heeft het zelfs gekunnen van men gistvat 'op te blazen', het waterslot was helemaal verstopt met hopharsen en gist... :-\  Geen sprake hier van een verstokte gisting  :lol:
Een 20 liter brouwsel in een 60 liter vat kan toch niet overschuimen met Westmalle gist hoop ik...

:degroeten:

Oscar

Citaat van: Tommie op 23-09-2011  20:15 uEen 20 liter brouwsel in een 60 liter vat kan toch niet overschuimen met Westmalle gist hoop ik...

haha dat wel hoor, maar de kans is erg klein. :) En zo'n gistvsat van 60 liter is echt niet te klein voor 20 liter. Het zijn prima vaten en voor meerdere doeleinde geschikt... :)

Vergelijkbare Topics (3)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.