Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Goedkopere UT-100 en conisch gistvat

Gestart door ed, 20-08-2008 20:01 u

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik zag op deze SITE een UT-100 voor 34,95 euro. Ik heb er laatst bij Conrad 40 euro betaald. Tevens zag ik hier een cilinderconisch gistvat van 160,- euro. Deze is gemaakt van levensmiddelenecht polyethylene. RVS zal wel weer beter zijn maar kost toch gauw een paar honderd euro. Heeft iemand met zo'n gistvat ervaring?

ed

Tsjerk

Jacques

Citaat van: ed op 20-08-2008  20:01 uIk zag op deze SITE een UT-100 voor 34,95 euro. Ik heb er laatst bij Conrad 40 euro betaald.

En wat zijn de verzendkosten? Laatst heb ik ook twee UT-110's gekocht bij Conrad. Daar kwamen geen verzendkosten bij.

Jacques

Dat gat om de zaak schoon te krijgen is toch wel erg klein. Dat krijg je zo niet schoongeborsteld. Bij het eerste brouwsel in mijn rvs cilinderconische gisttank kwam het gist uit het vat. Dan is het wel fijn dat de deksel er helemaal af kan om de zaak even schoon te maken.

Hopmans

CiteerBij het eerste brouwsel in mijn rvs cilinderconische gisttank kwam het gist uit het vat.
Dan is het wel fijn dat de deksel er helemaal af kan om de zaak even schoon te maken.
Dat lijkt me geen handige zet; Je hopharsen van de rand schrobben omdat je vloeistofpeil is gezakt door gistwinning.
Al het koolzuur gaat eruit, dus je loopt risico op kaam, en andere infecties door het doekje, terwijl een CCT juist
zo'n mooi gesloten systeem is.

PS.: De CCT op de foto deugt inderdaad niet.

:degroeten:

RobinB

Is die prijs voor de UT-100 niet ex btw?
€34.41 is ook een wat vreemde prijs. INclusief BTW zou hij €40,95 zijn...

Jacques

Citaat van: Hopmans op 20-08-2008  21:15 uDat lijkt me geen handige zet; Je hopharsen van de rand schrobben omdat je vloeistofpeil is gezakt door gistwinning.
Al het koolzuur gaat eruit, dus je loopt risico op kaam, en andere infecties door het doekje, terwijl een CCT juist
zo'n mooi gesloten systeem is.

Het enige wat ik gedaan heb is de deksel van het vat gehaald om deze schoon te spoelen met heet water. De deksel die ook aan de bovenkant vol zat met gist en geeft dan een risico op verspreiding van infecties in mijn koelkast waar ik nog heel wat brouwsels in wil vergisten.
Van de binnenkant van de tank ben ik afgebleven, dat komt wel als de tank leeg gaat. Het bier was nog aan het gisten zodat er steeds een koolzuurdekentje op het bier lag. Ik ben niet gek!

Hopmans

OK, je had een overschuimer (ik dacht al...).

Albertus

Citaat van: Jacques op 20-08-2008  21:04 uDat gat om de zaak schoon te krijgen is toch wel erg klein. Dat krijg je zo niet schoongeborsteld. Bij het eerste brouwsel in mijn rvs cilinderconische gisttank kwam het gist uit het vat. Dan is het wel fijn dat de deksel er helemaal af kan om de zaak even schoon te maken.

Als je de tank via zo'n klein gaatje moet schoonmaken dan zal ik er nooit een aanschaffen. Een glazen fles schoonmaken is al een ellende en die is kleiner. Hoe kom je bij de binnenkant van de bovenzijde? Jammer, het ziet er zo aardig uit.  :(

Bert

Hopmans

Tja, over dat CCT-tje valt niet eens te discussieren.
Het is gewoon smeken om een infectie als je daarmee aan de slag gaat.

dennis

Nog even over Conrad..

Gisteren stond op de voorpagina van conrad een code voor direct 10% korting.  En als je daar met ideal betaald hoef je geen verzendkosten te betalen.

Edgar

Bij Conrad hoppen ze van de ene naar de andere aanbieding. Tenzij je haast hebt met je bestelling is het altijd zinnig om er (hooguit) een paar weken op te wachten.

Vergelijkbare Topics (7)

34054

Reacties: 4
Gelezen: 1616

20511

Reacties: 16
Gelezen: 7262

16337

Reacties: 10
Gelezen: 3420

31512

Gestart door Jamie

Reacties: 2
Gelezen: 1403

29967

Reacties: 15
Gelezen: 5711

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.