Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gestokte vergisting: iedereen komt blijkbaar aan de beurt...

Gestart door Jukkie, 26-09-2016 13:23 u

Vorige topic - Volgende topic

tdp

Citaat van: ziltenat op 14-10-2016  12:37 u...
Nog even met de hydrometer gemeten en dat lijkt een stuk beter 1012 ongeveer.

En zie hier je eigen antwoord op je vraag :)

ziltenat

Op mijn refactometer staat ook SG. Lees nu inderdaad in de tag dat zodra er alchohol in zit deze niet meer de juiste waarde aangeeft.
Ik ga met een gerust hart bottelen. Bedankt voor de reacties.

tdp

Citaat van: ziltenat op 14-10-2016  14:59 uOp mijn refactometer staat ook SG. Lees nu inderdaad in de tag dat zodra er alchohol in zit deze niet meer de juiste waarde aangeeft.
Ik ga met een gerust hart bottelen. Bedankt voor de reacties.

Klopt, waardeloze informatie is dat eigenlijk... Maar goed, lekker bottelen dus!

Nerro

Citaat van: ziltenat op 14-10-2016  14:59 uOp mijn refactometer staat ook SG. Lees nu inderdaad in de tag dat zodra er alchohol in zit deze niet meer de juiste waarde aangeeft.

Wat heb je dan eigenlijk aan zo'n ding? Kun je dan niet beter een hydrometer gebruiken?

tdp

Citaat van: Nerro op 14-10-2016  15:17 uWat heb je dan eigenlijk aan zo'n ding? Kun je dan niet beter een hydrometer gebruiken?

Kan. Zijn de meningen over verdeeld. Ik gebruik zelf ook een refractometer, echter een met alleen graden Brix. Waar je voor een meting van je SG met een hydrometer 100 ml (?) wort nodig hebt, kun je het met het gebruik van een refractometer met een druppeltje toe. Je kunt relatief simpel deze waarden omrekenen (ik gebruik zelf BrouwHulp hiervoor).

Ben nog wel van plan om ook een hydrometer aan te schaffen, als is het maar om een 'dubbele' meting te kunnen doen.

Eric v B

Citaat van: Nerro op 14-10-2016  15:17 uWat heb je dan eigenlijk aan zo'n ding? Kun je dan niet beter een hydrometer gebruiken?
De refractometer is voor mij een van de beste aankopen op bierbrouwgebied geweest. Ik heb een hydrometer maar gebruik hem nooit meer. Ik houd hem als reserve voor als de refractometer een keer valt of zo.

Jacques

Vergelijkbare Topics (7)

36431

Reacties: 14
Gelezen: 2542

10665

Reacties: 15
Gelezen: 6973

25352

Reacties: 6
Gelezen: 2548

22898

Reacties: 23
Gelezen: 8669

34831

Reacties: 5
Gelezen: 2126

18-08-2017 06:46 u
door Serge VL

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.