Gevraagd: 'WL 3655 Schelde Ale' gist of slurrie voor 'de Koninck' kloon

Gestart door JOhtheo, 05-06-2016 13:40 u

Vorige topic - Volgende topic

JOhtheo

Wil graag kloon 'de koninck' brouwen, liefst nog deze week.

Heb een smack pack WL 3787 in de koelkast, maar begrijp dat ik voor een correcte kloon,
de WL 3655 Schelde Ale -gist nodig heb.

Weet iemand waar ik die zou kunnen krijgen, en als niet mogelijk,
heeft iemand een beetje slurrie van deze WL 3655 Schelde Ale voor me.

groet, Johan

foz

Schelde Ale is van de Private Collection en moet maar net beschikbaar zijn. White Labs heeft een alternatief in hun standaard assortiment: WLP515 Antwerp Ale. Bij o.a. Brouwmarkt in de assortiment.

JOhtheo

Wolter

Ik heb hem nog in de vriezer liggen in 2 ml cryovial. Je moet dus wel in staat zijn om een getrapte starter te maken. Heb je hier al ervaring mee?
Het is ook handig als je in de buurt van Hoorn woont zodat je het af kunt komen halen. Ik weet nl niet wat het voor invloed op de gist heeft als je hem op stuurt. Volgens mij is dat niet zo goed voor de gist.

JOhtheo

Nick H.

Ik ga binnenkort een De Koninck kloon brouwen met Wyeast 3655-PC Belgian Schelde Ale Yeast gist. Ik had begrepen dat het lastig is om deze gist te bemachtigen. Het is me echter gelukt om de 3655-PC in Zuid-Duitsland te vinden. Ik heb er dan maar meteen 5 laten komen. Eentje voor mezelf en vier wil ik wel aan andere hobbybrouwers laten toekomen. De gist is houdbaar tot september 2018. Bij interesse gewoon even een berichtje sturen. :degroeten:

brouwerwaldonk

Citaat van: Nick H. op 11-04-2018  11:05 uIk ga binnenkort een De Koninck kloon brouwen met Wyeast 3655-PC Belgian Schelde Ale Yeast gist. Ik had begrepen dat het lastig is om deze gist te bemachtigen. Het is me echter gelukt om de 3655-PC in Zuid-Duitsland te vinden. Ik heb er dan maar meteen 5 laten komen. Eentje voor mezelf en vier wil ik wel aan andere hobbybrouwers laten toekomen. De gist is houdbaar tot september 2018. Bij interesse gewoon even een berichtje sturen. :degroeten:
Beste Nick en alle anderen,

Ik brouw al vele jaren en enkel met vloeibare gist. Daarom ben ik de gelukkige bezitter van een gistbank. Een van de talrijke gistsoorten die ik heb is de authentieke brouwerijgist afkomstig uit de brouwerij De Koninck. Indien je wenst maak ik voor u een mini starter klaar. Is verkrijgbaar te Ekeren bij Antwerpen in een flesje met 11ml steriel wort waarop de gist reeds een eerste stap van vermeerdering achter de rug heeft. Verder opschalen is aan u tot de gewenste hoeveelheid starter met vele miljarden jonge actieve gistcellen.

Vergelijkbare Topics (7)

27959

Reacties: 3
Gelezen: 1872

13-02-2015 21:50 u
door homoeccentricus
34208

Reacties: 9
Gelezen: 2618

45017

Reacties: 4
Gelezen: 864

11700

Reacties: 22
Gelezen: 14579

8089

Reacties: 8
Gelezen: 3309

24313

Reacties: 6
Gelezen: 2636

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.