Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hoeveelheden voor American Pale Ale

Gestart door Californian Pale Ale, 01-08-2011 23:02 u

Vorige topic - Volgende topic

Californian Pale Ale

Ik probeer al een paar weken een recept te vinden voor een American Pale Ale op moutextract (poeder). Ik kom op dit forum echter geen moutextract recepten tegen, dus ben ik op zoek gegaan naar recepten bij onze Amerikaanse vrienden. Hier zie ik door de bomen het bos niet meer, maar kwam dit recept tegen:

8.5# pale malt extract
1# 40L crystal
1/2# carapils
1 1/2 oz Perle (7.2%)60 min
1 oz Cascade 1 min
Ferment with W.L. California Ale Yeast

Bingo! maar nu kom ik er niet uit waar alles nou precies voor staat en zie ook hier de bomen door het bos niet meer...
Weet iemand misschien:

Waar # nou precies voor staat?
Wat crystal en carapils nou precies is, en waar de 40L bij crystal dan weer voor staat?

Oscar

Citaat van: Californian Pale Ale op 01-08-2011  23:02 uIk probeer al een paar weken een recept te vinden voor een American Pale Ale op moutextract (poeder). Ik kom op dit forum echter geen moutextract recepten tegen.

Klopt, maar wel volmout recepten en deze kun je in % omzetten naar extract. De basis is dus pale extract..doe daar een paar kleurmout extracten bij (niet te veel...tot zo'n 25-30 EBC) en dan wat Amerikaanse hoppen tot de gewenste bitterheid en vergisten met de US-05 en klaar ben je... :brouwen:

JWVG

Ik zal, in tegenstelling tot Oscar, wel antwoord geven op je vragen  >:D

- # staat voor pound, of 454 gram
- carapils kun je gewoon bij Brouwland kopen (en bij andere leveranciers, het is een zeer lichte caramout die oa voor body zorgt
- 40L is ongeveer gelijk aan 80 EBC. Je zou kunnen gaan voor een cara-amber (60 EBC), of evt een mengeling van cara-amber met cara-crystal (120 EBC).

Hoop dat dit helpt!

:degroeten: JW.

Californian Pale Ale

Thanks! Dat helpt al een hoop. Nou vraag ik me alleen af, moet die cara-pils en die crystal nog geschroot worden? Ik wil namelijk met extract brouwen omdat ik (nog) geen geld heb voor een installatie met schrootmolen en drie brouw ketels...
En gooi ik die gewoon samen met het extract in kokend water of moet ie later bij de hop erbij?

JWVG

Ja, je moet schroten, anders krijg je alle stoffen er niet uit. Ik weet eigenlijk waar het mogelijk is om eea geschroot te kopen, of probeer eens bij een een hobbybrouwer in de buurt?

Je zult meer info uit het recept moeten ophalen, maar normaal gesproken laat je crystal mout een tijdje 'soaken' in heet water, en los je daar ook het moutextract poeder in op. Zeker niet in kokend water doen, het zal op een maisch temperatuur moeten (tussen de 60 en 70 graden waarschijnlijk), voorafgaand aan het koken - bij het koken moet de mout er weer uit zijn. Je kunt het waarschijnlijk het beste in een maisch zak of zo erin hangen.

Ik ben ook ooit zo begonnen met brouwen (in de VS), maar het is al weer een tijdje geleden, dus mijn geheugen is nogal roestig....

Oscar

Citaat van: Californian Pale Ale op 02-08-2011  00:38 uNou vraag ik me alleen af, moet die cara-pils en die crystal nog geschroot worden?

We hebben het hier over extract toch ? Dat hoef je niet te schroten..Ander praten we over volmout of deels mout deels extract.. :)

JWVG

Oscar!?!?!?! Lees nou eens voordat je begint te typen! Zijn recept is een 'steeping' recept, waarbij je inderdaad extract hebt voor vrijwel alle suikers, maar een aantal mouten die niet gemaischt hoeven te worden, laat mee trekken voor een smaakeffect. Die mouten kun je het beste wel schroten.

Oscar

Citaat van: JWVG op 02-08-2011  07:19 uZijn recept is een 'steeping' recept,

Oh ja.... :)

Hopmans

Citaat van: JWVG op 02-08-2011  07:19 umaar een aantal mouten die niet gemaischt hoeven te worden, laat mee trekken voor een smaakeffect.
Die mouten kun je het beste wel schroten.

Doordat dit relatief weinig mout is, zou je ook andere hulpmiddelen kunnen gebruiken:
-Een koffiemolen.
-Twee bakstenen met daartussen de caramout.
-Een deegroller om proberen te pletten.
-Een hamer.
-Een vijzel.
-Etc. etc.

JWVG

Ja, dat klopt inderdaad! De manier waarop je 'schroot' is niet zo heel belangrijk in dit geval!

BierHenk

Citaat van: Hopmans op 02-08-2011  09:54 u-Twee bakstenen met daartussen de caramout.

Dat moeten dan wel gladde stenen zijn, anders krijg je geheid slijpsel in je mout.
Geeft wel meteen een kleurtje :)
Ik zou gaan voor witte kalkzandsteen.

MM

Citaat van: BierHenk op 02-08-2011  09:58 uDat moeten dan wel gladde stenen zijn, anders krijg je geheid slijpsel in je mout.
Geeft wel meteen een kleurtje :)
Ik zou gaan voor witte kalkzandsteen.

Is dat niet een heel zachte steen?

Californian Pale Ale

Genoeg mogelikheden om te schroten dus, mooizo! Ik denk dat de hamer en een theedoek op een houten plank wel een goede combinatie is.

Hopmans

Citaat van: Californian Pale Ale op 02-08-2011  18:33 uGenoeg mogelikheden om te schroten dus, mooizo! Ik denk dat de hamer en een theedoek op een houten plank wel een goede combinatie is.

Ik denk het ook.
Al is de boel maar geplet.

Vroeger hadden ze een grote vijzel ipv een walsenmolen.
Kijk maar (het tweede plaatje bij bier en water).

http://www.historisch-openluchtmuseum-eindhoven.nl/middeleeuwen/Brabant/bier.html

Vergelijkbare Topics (7)

20457

Gestart door Hein

Reacties: 0
Gelezen: 2649

33331

Reacties: 23
Gelezen: 7952

6817

Reacties: 5
Gelezen: 3431

26865

Gestart door orangeloo

Reacties: 31
Gelezen: 14045

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.