Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen: Dick

Gestart door DickBier, 15-03-2023 21:49 u

Vorige topic - Volgende topic

DickBier

Hallo Brouwers,

Mijn naam is Dick. Ik ben 46 jaar oud, woon in Mierlo en ben in het dagelijks leven werkzaam als technisch product ontwikkelaar. Ik heb eigenlijk al te veel hobby's, maar daar is sinds kort ook het brouwen van Bier bijgekomen. De hobby's die enigszins aan brouwen gerelateerd zijn, zijn koken, BBQ-en en het prutsen aan home-automation.

Op dit moment zijn mijn favoriete bierstijlen (american) Pale Ale en (Belgische) Saison, maar ik drink ook met plezier andere bierstijlen. Enkel uitgesproken zure bieren als Sours, Lambieks en Berliner Weizen vind ik echt niet lekker.

In december 2021 heb ik uit nieuwsgierigheid een Kingdom Brew Kit - Donker gekocht. Daarin zaten geschroote mout, hop, gist, kandijsuiker en een 5L vergistingsemmer met toebehoren  Dat bier is mede door de onduidelijke handleiding helaas mislukt. Ik wilde dus revanche en heb het boek 'Zelf Bier Brouwen Doe Je Zo' (Matthieu Goemaere et al.) gelezen en vervolgens met kits van Brouwboeders achtereenvolgens een Saison, een Pale Ale, een Bock, een Dubbel, een Trippel en een Witbier gebrouwen. En dat met steeds betere resultaten. (de beschrijving van BrouwBroeders is vele malen beter)

Inmiddels wil ik wel een volgende stap zetten en heb het boek 'Verander water in bier' (Adrie Otte) gelezen. In mijn zoektocht naar informatie over aan te schaffen spullen kwam ik regelmatig op dit forum uit. De aanwezige kennis en de vriendelijkheid van dit forum spreken me wel aan. Dus heb ik besloten om me aan te melden en mijn eerste post zal gaan over de aan te schaffen spulletjes.

Groeten,
Dick :degroeten:

De Hopman

Dit forum en 'Verander water in bier', meer heb je niet nodig  ;)

tdp

Hoi Dick,

welkom op het forum! De combi koken/BBQ en brouwen gaat goed samen, kan ik je vertellen. Overigens moet je dat niet aan mijn vrouw vragen, die denkt daar iets anders over ;-)

Veel heb je niet nodig om goed bier te brouwen, passie en geduld zijn het belangrijkste!

Veel is hier al wel ooit de revue gepasseerd maar voel je vrij om vragen te stellen, we helpen graag!

Groet,
Teun

Jacques

Welkom Dick.

Citaat van: tdp op 16-03-2023  09:06 uVeel is hier al wel ooit de revue gepasseerd maar voel je vrij om vragen te stellen, we helpen graag!

Er wordt ook gewerkt aan een sectie van deze site met "Veel gestelde vragen" Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=45486.msg675277#msg675277. De voorgang van het schrijven van de artikelen gaat langzaam maar gestaag.

Verder kun je altijd zoekwoorden intypen in de zoekfunctie, die je helemaal bovenin elke pagina van dit forum kunt vinden. Er is ook een meer avanceerde zoekfunctie die je in de menubalk vindt.

Vergelijkbare Topics (7)

37494

Reacties: 4
Gelezen: 1584

40711

Reacties: 16
Gelezen: 2186

35736

Reacties: 1
Gelezen: 835

27952

Reacties: 14
Gelezen: 4167

33460

Gelezen: 960

24627

Gelezen: 1141

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.