Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bourbon

Gestart door Schanulleke, 08-02-2023 14:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Schanulleke

Het heeft weinig met bier te maken maar ik heb vandaag zo'n f* lekkere Bourbon geproefd: Woodford Reserve Double Oaked. Ik wilde die gebruiken voor een Bourbon Stout, maar dat gaat mooi niet gebeuren, zonde!

Lampje

Citaat van: Schanulleke op 08-02-2023  14:55 uHet heeft weinig met bier te maken maar ik heb vandaag zo'n f* lekkere Bourbon geproefd: Woodford Reserve Double Oaked. Ik wilde die gebruiken voor een Bourbon Stout, maar dat gaat mooi niet gebeuren, zonde!
Maak je een quadrupel met houtsnippers vsn de Amerikaanse eik geweekt in wodka. Lekkere vanille smaken  8)

Schanulleke

Ja, dat lijkt me ook een mooie combi.
Voor meer vanille kan je toch beter de light toast chips nemen ipv de medium toast. Wat is julle ervaringen daarmee?

PDGRRR

Citaat van: Schanulleke op 10-02-2023  11:33 uVoor meer vanille kan je toch beter de light toast chips nemen ipv de medium toast. Wat is julle ervaringen daarmee?

Medium toast geeft naar mijn mening ook nog aardig wat vanille af, vorig jaar heb ik een saison "geoaked" met medium toast chips die een paar maanden in droge witte wijn hadden gedobberd en de oaked-versie komt aanzienlijk zoeter over dan de basis-versie.

Met light toast heb ik nog geen ervaring, daar ga ik binnenkort mee aan de slag.

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.