Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Prijs bierbrouwinstallatie

Gestart door Gerald2000, 08-10-2006 13:13 u

Vorige topic - Volgende topic

Gerald2000

Vanwege de komst van kleine kinderen wil ik mijn bierbrouwinstallatie verkopen. Ik heb echter geen idee wat ik hiervoor moet vragen. De spullen zijn in de loop der jaren bij elkaar verzameld. De installatie bestaat uit een moutmolen (meamill), 2 RVS kookketels van 30 en 50 liter, een gasbrander en gasfles, een RVS gisttank, een flessenrek. Daarnaast veel potten en pannen (2 emaille ketels, beluchtingspomp met filter, SG meter, en een complete set voor het reinstrijken van gist).
Mocht iemand op dit forum interesse hebben, laat het me dan even weten. Ik heb deze hobby met veel passie uitgeoefend en ik zou het mooi vinden als deze spullen weer gebruikt worden door mede fanatiekelingen

Oscar

Kun je misschien wat foto's posten....wellicht dat ik wel interesse in sommige onderdelen heb...

Groeten en gezondheid
Oscar

Herman

Er zijn veel bierbrouwende papa's op het forum. Zeker weten dat je deze mooie hobby wilt verlaten?

Oscar

Ja wat dat betreft wel een rare reden om te stoppen met brouwen...dan ben je weer volldig aan alle commerciele smaakjes afhankelijk...
En wat is er mooier dan je zoon/dochter op haar 16e of 18e te trakteren op een eigen gebrouwen bier ?....

Je vrouw is er al aan gewend (Neem ik aan..?). en de brouwgeurtjes zijn zeker niet ongezond voor kleine kinderen hoor..

Groeten en gezondheid
Oscar

Adrie

Er zijn inderdaad vele brouwende papa's op dit forum. Ik heb twee kinderen ( 1 van drie en 1 van 1). Hoewel de beschikbare tijd sterk is teruggelopen, vind ik toch nog wel eens in de twee maanden tijd om een bier te brouwen. Als je alles een beetje vlot kan doen, kan het ook op een avond. Meestal begin ik om 4 uur 's middags en dan ben ik om een uur of 10 klaar met schoonmaken en opruimen. Is goed te doen, zelfs als je kinderen om 6 uur wakker worden!

j.steen

En kleine kinderen worden groot. Tjemig, wat gaat dat snel!
Die spullen eten geen brood, toch?

Koen

Een volledige set is voor jezelf onbetaalbaar en voor een ander 10 euro, nooit weg doen dus.
Mijn zoontje is 1 jaar en ook ik heb nog best wel tijd en mogelijkheden om te brouwen. Als geboortebier bijvoorbeeld: witbier met anijs.

(mijn zoontje zal nooit bier mogen drinken want hij is als kind in de ketel gevallen en .... sorry, ander verhaal)

Vergelijkbare Topics (1)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.