Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Verschillende gisten gebruiken

Gestart door Harry-S, 08-12-2020 15:43 u

Vorige topic - Volgende topic

Harry-S

Beste medebrouwers,

Half augustus mijn eerste biertje gebrouwen, de Indiana Ale van Brewferm. Is een leuk leertraject en met de nodigen hulp van jullie komt het langzaam aan goed. Zit best wel wat trub in de fles, zit wel wat druk op maar bijna geen schuim maar smaken doet hij elke keer beter.

In ben ik me langzaam aan het voorbereiden op mijn tweede brouwsel en wil weer de Indiana Ale gaan brouwen om te kijken of het nu beter gaat.

Nu zat de vorige keer SafeAle T58 gist in het pakket en ga ervan uit dat dit nu nog het geval is. Maar lees nu dat Unibrew ook de Wyeast 1028 adviseert voor een betere smaakbeleving van de Indiana Ale.

De vraag is, wordt Wyeast 1028 samen met SafeAle T58 gebruikt? Kan dit samen of is dat teveel?

Wie heeft hier ervaring mee?

Johan_vL

Kan altijd, maar zeer waarschijnlijk doet alleen de ene iets of alleen de andere ...

wernerthefox

T58 is POF positief. Dus kan een peperachtige noot geven. US05 is standaard voor Amerikaans Ale. De Wyeast lijkt vergelijkbaar in een snelle google search.
Zelf heb ik lekkere APA gebrouwen met MJ M42 en met Voss Kveik.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.