Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brewtools B150pro Brewing System

Gestart door Johan_vL, 21-02-2020 11:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Johan_vL

Medebrouwers,

Gisteren ben ik erop attent gemaakt, dat bij een van de leveranciers voor brouwbenodigdheden een grote variant is op de elektrische brouwketel genaamd: Brewtools B150pro Brewing System (er is ook een 80 L variant).

Het is een ketel zoals Easybrew, Brew Monk en zo. Zelf ben ik niet in het bezit van zo'n elektrisch alles in 1 apparaat, omdat ik nu eenmaal liever met potten en pannen werk. Mijn grootste pan is momenteel 150 L en dat is hetzelfde formaat als dit apparaat. Hierdoor toch mijn interesse.

Zijn er al brouwers, die dit apparaat kennen? Of een variant erop van deze grootte? Heeft iemand er al mee gebrouwen? Wat zijn je ervaringen?
Het verwarmingselement zit in de ketel, rondom, dit lijkt mij een recept voor aanbranden, wat denken jullie van de verwarmingsconstructie?

Ben zeer benieuwd. :brouwen:

Heuvinger brouwerij

Gaat een 150 L systeem niet richting professioneel brouwen?

Rinus

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 21-02-2020  22:02 uGaat een 150 L systeem niet richting professioneel brouwen?
De prijs is in ieder geval zeker professioneel!

hansHalberstadt

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 21-02-2020  22:02 uGaat een 150 L systeem niet richting professioneel brouwen?
Lijkt me nog veel te klein om daar echt professioneel geld mee te verdienen. Misschien hou je daar 50 euro netto per dag aan over als je elke dag zou brouwen?

Heuvinger brouwerij

Citaat van: hansHalberstadt op 22-02-2020  08:56 uLijkt me nog veel te klein om daar echt professioneel geld mee te verdienen. Misschien hou je daar 50 euro netto per dag aan over als je elke dag zou brouwen?
Kweenie, met nog 6 jaar te werken steek ik straks liever mijn spaarcentjes liever in een campertje of een bootje, dan mij in een ongewis avontuur te storten.

middelaersch

150 liter. Te groot voor een hobbyist en te klein voor professioneel brouwen.

Ik vraag me af wie zo iets koopt?

hansHalberstadt

Citaat van: middelaersch op 22-02-2020  18:33 u150 liter. Te groot voor een hobbyist en te klein voor professioneel brouwen.

Ik vraag me af wie zo iets koopt?
Hobbyisten die samen brouwen?

Tsjerk

Veel reacties maar volgens mij was de vraag of iemand ervaring heeft met deze ketel.  :weetniet:

Jur1

Geen ervaring met deze mooie brouwketel. Wel zeer veel interesse, gister een middagje op youtube filmpjes van de brewtool 80 bekeken. Hier zie je het apparaat in werking. De brouwer in de filmpjes heeft zelf een simpele aanpassing bedacht om de zuurstofinslag tijdens maischen te reduceren. Ik word er wel enthousiast van en vind de prijs helemaal niet zo gek. Met de juiste accessoires, waardoor je wel de helft van de prijs er bij moet rekenen, heb je toch een bijna professionele uitrusting met veel controle op het brouwproces. Wat betreft het risico op aanbranden vanwege de open verwarmingselementen, ik gebruik een Braumeister, zelfde verwarming, en heb nog nooit een probleem ondervonden. Ook de reiniging kan via cip met een uitloop onderin de ketel. Superding!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.