Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Eerste Brouwsel - hulp gevraagd

Gestart door THD, 29-05-2018 19:30 u

Vorige topic - Volgende topic

THD

Potjandikkie!

Afgelopen zaterdag 24 flesjes gebotteld na 1,5 week sinds de start met een eind SG van exact 1010.
7gr p/liter toegevoegd en nu een week later toch even mijn eerste biertje open gemaakt.
Een tsssst bij het openmaken en een schuimkraagje na het schenken, vol trots mijn eerste biertje gedronken!

Ik ben helemaal blij, nu de rest nog 2 weken op kamertemperatuur en dan het koelkastje in... elke week één proeven en genieten!

THD

ray71

Geniet ervan! Zorg volgende blik in emmer komt en neem meer tijd. Een goed bier heeft tijd nodig. Een ongeduldige BROUWER heeft  vooral voorraad nodig om geduld op te brengen!

Leuk recept? Gewoon brouwen.

Jacques

Citaat van: ray71 op 16-06-2018  22:12 uGeniet ervan! Zorg volgende blik in emmer komt en neem meer tijd. Een goed bier heeft tijd nodig. Een ongeduldige BROUWER heeft  vooral voorraad nodig om geduld op te brengen!

Maar wacht niet te lang met bottelen. Wacht tot je zeker weet dat het bier is uitgegist (geen daling meer van de SG-waarde). Geef het nog een week om uit te klaren en bottel! Het rijpen gebeurt wel in de fles.

Mark GA

Gefeliciteerd en welkom bij de club. Vanaf nu wil je niets anders dan craft beer meer.
Proost!

Wolter

Citaat van: THD op 16-06-2018  21:34 u

Blijft lekker in het glas zitten dit bier.  ;)
Ziet er mooi uit.

Vergelijkbare Topics (7)

27341

Reacties: 37
Gelezen: 15970

3912

Reacties: 1
Gelezen: 1847

25382

Reacties: 8
Gelezen: 2706

23998

Gestart door koen smits

Reacties: 9
Gelezen: 6120

20938

Reacties: 3
Gelezen: 1922

19903

Reacties: 13
Gelezen: 4953

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.