Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

The Catalyst Fermentation System

Gestart door Mark GA, 17-03-2018 20:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Mark GA

Dit lijkt me dus echt een vet apparaat om te hebben. Jammer van de prijs maar check even de filmpjes:

https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/plastiek-vaten-emmers/d/the-catalyst-fermentation-system

Ik heb zelf de Fast Fermenter 11 L maar ik zou geen nee zeggen tegen deze catalyster.
Iemand ervaring mee?

Knobby

Voor honderd euro minder heb je een fermentasaurus met drukset. Kan je hetzelfde en meer mee, en er past meer bier in.

Edwin brouwt

En misschien nog belangrijker (en daarom komt woensdag mijn fermentasaurus): de schuine kant van de catalyst is niet schuin genoeg en daardoor blijft er teveel gist plakken (en komt  niet alle gist in de bol)

seed7

Laat een lasser los op een 50 liter fust en je hebt voor iets minder iets heel moois, alleen niet conisch.

Ingo

Mark GA

Citaat van: seed7 op 17-03-2018  22:26 uLaat een lasser los op een 50 liter fust en je hebt voor iets minder iets heel moois, alleen niet conisch.

Ingo
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken. Het gaat juist over een conisch gistvat waarbij je de gist kunt aftappen met een opvangbak.
Een niet-conisch fust waar een lasser los op moet gaan lijkt me iets totaal anders te worden.

Neetje

Citaat van: seed7 op 17-03-2018  22:26 uLaat een lasser los op een 50 liter fust en je hebt voor iets minder iets heel moois, alleen niet conisch.

Off Topic, maar heb je daar een tekening van hoe je zo met lage kosten een goed werkend gistvat kunt krijgen.
 (luchtdicht en kleine drukverschillen bestendig/goed te reinigen)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.