Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Nieuwe pomp

Gestart door Cristijn, 11-11-2011 11:21 u

Vorige topic - Volgende topic

Cristijn

Hey hoi,

Mijn nieuwe pompje is binnen. Wat vinden jullie er van?

Groet,

Cristijn

JAVAL

Hoi Cristijn, ziet er interessant uit. Wat zijn de specificaties en de prijs?

Dorstige Alexander

Magneetpomp? Quanta costa?

En wat zijn de specs?

Cristijn

HEt is een pedrollo, PQ series, Q=max 32 l/m, bij een hoogte van 0,5 bar. Q=min 2 l/m bij een hoogte van 3,8 bar. relatief vlakke curve. Motor is volledig alu, 2900 rpm, 0,37 kw. Het pomphuis is volledig kunststof, en de open waaier is van Brons. heeft twee 1/2" binnendraad connectoren.

Prijs zit rond de 150 euro. :-\

Groet,

Cristijn

Cristijn

Citaat van: Dorstige Alexander op 11-11-2011  12:25 uMagneetpomp? Quanta costa?

En wat zijn de specs?

Nee, geen magneetpomp, maar direct aangedreven. Gewoon goed doorspoelen na afloop. Zit een ceramische seal in. Gaat niet lekken.

Edgar

32 liter bij 0,5 bar, ik vermoed dat je 0,5 meter bedoelt (0,05 bar) respectievelijk 3,8 meter. Het is alleszins vlot pompen. Maar hier is men, ik ook, wel nogal magneetpompgericht. Die seals lekken misschien geen vocht, maar lekken ze ook geen bacteriën na herhaald verpompen van lekker zoet medium? Ik heb geen verstand van keramische keringen, heb enkel de mantra 'magneetpomp' in het hoofd.
Dus, mooie pomp! Niet goedkoop. Voor dat geld vindt men ook Iwaki's. En dat zijn magneetpompen. Zonder keringen. Hmmmm... :krabt hoofd:

Cristijn

Citaat van: Edgar op 11-11-2011  13:07 u32 liter bij 0,5 bar, ik vermoed dat je 0,5 meter bedoelt (0,05 bar) respectievelijk 3,8 meter. Het is alleszins vlot pompen. Maar hier is men, ik ook, wel nogal magneetpompgericht. Die seals lekken misschien geen vocht, maar lekken ze ook geen bacteriën na herhaald verpompen van lekker zoet medium? Ik heb geen verstand van keramische keringen, heb enkel de mantra 'magneetpomp' in het hoofd.
Dus, mooie pomp! Niet goedkoop. Voor dat geld vindt men ook Iwaki's. En dat zijn magneetpompen. Zonder keringen. Hmmmm... :krabt hoofd:

Nee hoor, het is een 0,5 bar = 5 meter.  en 3,8 bar = 38 meter. Het staat er goed.
Ik spoel mijn brouwinstallatie toch altijd goed door met een desinfecant,  voor en na gebruik. dus voor die bacteriegroei ben ik niet zo bang.

Kijk maar eens goed naar de pomp die Speidel gebruikt bij de 200 liter braumeister. Is ook echt geen magneetpomp maar een RVS lowara pomp met gewoon een seal. Aangezien mijn brouwerijtje een (bijna) Braumeister imitatie is, zie ik daar het probleem niet in.

En wat die prijs betreft, het wil niet zeggen dat ik dat ervoor betaald heb...

Edgar

Wow, dat is op het ongelofelijke af, die opvoerhoogte. Ik snap dat magneetpompen daarin natuurlijk beperkt zijn door de magnetische overbrenging maar dat je met een gewone pomp van amper 300 W zo hoog kunt pompen is zeer indrukwekkend. Kan je in de kelder brouwen en op zolder vergisten zonder slepen!

Met de juiste desinfectie zal het wel loslopen dan.

Cristijn

Geloof mij dat het nog veel gekker kan hoor. Er zijn schottenpompjes in de handel die met 150 watt ruim 100 meter kunnen halen. Wel ten koste van het debiet natuurlijk. Bij mij zet ik er een knijpkraan bovenop, waardoor ik heel nauwkeurig de flow kan bepalen. Heb ik meer flow nodig, dan is het er ook.

Vergelijkbare Topics (7)

16376

Reacties: 19
Gelezen: 9960

30864

Reacties: 21
Gelezen: 8617

12640

Reacties: 25
Gelezen: 9431

28412

Gestart door tdp

Reacties: 44
Gelezen: 23173

42053

Reacties: 49
Gelezen: 7510

3496

Reacties: 4
Gelezen: 2334

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.