Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zelf een tap van de koelkast maken

Gestart door Hai, 10-06-2011 16:08 u

Vorige topic - Volgende topic

Hai

Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik zelf een tap van mijn koelkast kan maken.
Wil graag een taphendel aan de deur of boven op de koelkast maken

ik heb 2 cornelius kegs NC aansluiting
c02 fles met drukmeter

Alvast bedankt

Gerb

Er zijn hier meerdere onderwerpen over geweest. In onderstaande topic staat een beschrijving hoe het moet.
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,12547.msg232357.html#msg232357

Succes!

Kleine_Schriek

Citaat van: Hai's op 10-06-2011  16:08 uWie o wie kan mij uitleggen hoe ik zelf een tap van mijn koelkast kan maken.
Wil graag een taphendel aan de deur of boven op de koelkast maken

ik heb 2 cornelius kegs NC aansluiting
c02 fles met drukmeter

Alvast bedankt
Voor de keus bovenop of aan de voorkant hangt het een beetje af van de hoogte van je tapkoelkast en hoever je wilt bukken om te tappen.  ;)
Die amerikanen doen alles aan de voorkant, maar hun koekasten zijn ook een stuk groter en hoger. Ons tafelmodelletje leent zich vooral voor een tapzuil bovenop. Maar een tapkraan in de koelkast houdt weer alles lekker koud, zodat je geen temperatuurverschillen tussen de vloeistof en de relatief warme tapzuil krijgt. Er is echt superveel te lezen op het forum, en er zijn zoveel keuzes dat je je af moet vragen wat jij praktisch vindt.

Zo moest onze tapkoelkast in de keuken komen en was er alleen ruimte voor een tafelkoelkast. Ik hou niet van bukken en je moet langs de koelkast kunnen lopen (weinig ruimte in de keuken), dus een lekbakje en een tapkraan aan de voorkant waren uitgesloten, dus een tapzuil.
Ik wist dat ik meestal twee soorten bier afwissel, dus er moesten 2 tapkranen opkomen. Immers er passen precies 2 kegs in een tafelmodel.
Dan vond ik een zwanenhals gewoon ontzettend mooi, dus geen recht model, maar een krom model.
Dan de keus CO2 fles in of buiten de koelkast. Gezien de kleine kindjes, moest het in de koelkast. Nu zijn ze wat groter en wil ik het erbuiten plaatsen zodat ik een grote fles kan neerzetten (kost relatief minder om te vullen)

Als ik een groter keuken zou hebben, dan zou ik een vrieskist ombouwen tot tapkoelkast met voorraad erin. Dus 6 kegs in 1 kist, 2 of 3 op tap en 3 op voorraad.

Zo zijn er dus zoveel keuzes afhankelijk van de ruimte en je eigen voorkeur.

Vergelijkbare Topics (7)

32363

Reacties: 22
Gelezen: 18588

22927

Reacties: 15
Gelezen: 8009

5319

Reacties: 9
Gelezen: 6402

27908

Reacties: 12
Gelezen: 4964

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.